Karácsony 2017

Erről is jobb később beszámolni,mint soha.

A Karácsonyra 23-án a Jégvarázs-maraton megtekintésével melegítettem be,igaz ezt 24-én is leadták,de 24-én nem lett volna tanácsos megnézni fadíszítés közben mert anya agyhúgykövet kapott volna tőle,hogy milyen borzalmat nézek.

24

Földíszítettem a fát,miközben karácsonyi dalok Elvis-számok szóltak a frissen  a nagyszobába "áttelepített" hifimről.Az idei ünnep igen tragikusra sikeredett,mert a kissé már részeges anyám összetörte a gyönyörű retró csúcsdíszt...Rakhattam föl a csúnyácska műanyag újabbat,ami anyának nagyon tetszik de szerintem rettenetesen látszik rajta hogy plasztik.Mindegy,legalább lesz indok arra,hogy az idén miért kell egy normálisan kinéző csúcsdíszt vennem.A megszokottnál is jobban kidekoráltuk a lakást.Főzni megint a szokásost főztük,24-én halászlét,rizst,rántott halat és már ekkorra sikerült megsütni a bejglit is.Az este a megszokottól eltérően elmaradt az ajándékozás.A karácsonyfát sikerült gyönyörűen földíszítenem,jó nagy üres felületek maradtak a tetején.Nem szeretem,hogy a kb. 180 centis fát anya mindig fölállítja a dohányzóasztalra,amitől az 220 centis magasságba szökik és emiatt a magasított retró hokedliről kell díszíteni a fát.És az összes oda szánt díszt egyenként kell fölrakni rá biztonsági okok miatt.Végre rendeződött az izzósor-probléma.Eddig 3 volt rajta,egy színes,egy sárga zenélő és egy zöld,amit anya véletlenül vett még több mint 10 éve a szomszédos kisvárosban,míg falun laktunk.Most vett egy színeset is,így a zöldet végre nyugdíjazhattuk.És anya még majdnem összetört további 6 aranyszínű gömböt,amikről csak most,kb.20 év után derült ki,hogy műanyagból vannak,mert azt a két és fél méterről való hanyatt csattanást más különben nem élték volna túl.Anya sose tér jobb belátásra és látja be,hogy részegen hagyja inkább békén a karácsonyfadíszeket.De volt még jobb is,amikor pár éve részegen főzött és a konyhaplafonra robbant a forró olaj/zsír.

25

A menü a szokásos sült kacsával folytatódott.Átjöttek nővéremék.Ekkor volt az ajándékosztás.Én már hetek óta tudtam,hogy nővéremtől Kylo Renes nagy ajándékot fogok kapni.De mi lehetett ez a nagy ami belefér a 3000-3500 forintos keretbe?Egy vastag, hosszúkás dobozban volt benne, először azt hittem,hogy talált valami leárazott 7. részes akciófigurát,de nem,ő sose venne nekem olyat,ráadásul ez a doboz sokkal hosszabb is volt mint a figiradobozok.A csomagolásban végül egy Kylós poszter lapult.Nagyon csodaszép darab,és azonnal föl is akasztottam a falamra,az ágyam fölé.A terméket egyébként már ismertem,szemeztem is vele a poszteres webáruházban.Továbbá fölavattam a még november 11-én vásárolt gyönyörű Kylós bögrémet.Apa ajándékával sajnos befürödtem,naptárt vettem neki meg szemüvegtokot(jó,ezzel nem),mert úgy gondoltam,hogy most,hogy már nem dolgozik,nem lesz már neki 2018-as böhöm lovas naptára.Nem a nyavalyát.De legalább anya használja a másik naptárat.Amúgy mindketten ugyanazt kapták,de anya elégedetlen volt,mert ő zoknit akart kapni.Anya vett unokaöcsémnek egy társasjátékot,valami magyarországi körutazás,elég nyakatekert a szabályzata,és az egyik játékkártyán sokkoló módon volt munkahelyemet fedeztem föl,és pont azt a házat,aminek a felügyeletével meg voltam bízva.Rengeteg ház van ott,és pont azt rakták bele.Valami jó 6-8 éves fotó lehet és így alkalmam nyílt látni,hogy hogy nézett ki fénykorában.Unokaöcsém változatos ajándékokat kapott:kapott Star Wars figurákat(ugyanolyan Kylót is,mint az enyém),könyvet,ezt a társasjátékot,elemlámpát,gyurmát meg Szuper Buta Jinnt.Délután megnéztük a Dennis,a komiszt,anya is nézte(!) de anya biztos csak azért engedte megnézni ezt a szörnyűséget a tévéjén mert Karácsony volt és gyerek volt nálunk.

26

Punnyadás.Ettük a tegnapi és tegnapelőtti maradékokat.