Nyár 2018

Végre vége a nyárnak,legalábbis az időjárás szerintinek.Már elegem volt belőle.Az összes nap egyforma:szikrázó napsütés és rettenetes forróság.Unalmas.A szobámban állandóan punnyadt,meleg,büdöskés levegő van,mert friss levegő nem jön be az ablakon át,a klíma meg csak kavarja az állott,szagos levegőt.

Az év legnehezebben elmúló két hónapja a július és az augusztus.Az ember a végén alig hiszi el,hogy vége.Azután meg jön a szeptemberi kánikula ami sajnos egészen az utolsó vagy utolsó előtti szeptemberi hétvégéig kitart.

Utálom ezt a két évszakos éghajlatot.Fél évig szenvesztő forróság és szárazság,utána meg fél évig jön az esős,borús,hidegecske évszak,ami a végére szintén unalmassá válik.És,a másik két legnehezebben múló hónap a január és a február,amikor szinte megáll az idő.De legalább akkor nincs melegem.

Mindenki nem győz siránkozni,hogy vége az istentelen kánikulának,miközben én boldogan készülődök a borongós,hideg,sötét napokra,amiket imádok.Persze,egy idő után azért kezdenek hiányozni a virágok.

2016-ban és 2017-ben eljutottam nyaralni a családdal(apa sose jött,illetve ezek már annak voltak köszönhetőek,hogy a nővérem elvált a férjétől). A Balatonnál voltunk,a szokásos helyen.Tavaly a nővérem megharagudott anyára,így az idén az exférjével ment nyaralni,mert a gyerek úgyis nagyon akarta az apás nyaralást.Végül a testvérem nagyot csalódott az exférjes nyaralásban.Az exének szánt szándékában állt újra összemelegedni vele,és amint megtudta,hogy a nővérem csak a gyerek kedvéért ment el vele nyaralni,rögtön fagyossá vált a hangulat.Nővéremet már az odaúton leszidta,az unokaöcsémet kétszer is megríkatta,ráadásul nem tud minőségi időt eltölteni a gyerekkel(régen se tudott).Nagyrészt rossz idő volt,de kirándulni nem lehetett menni,mert folyton a telefonját nyomkodta(régen is ezt csinálta).

Augusztus 20-án kijutottam a tüzijátékra.Nővérem exférje is jött velünk,ezt csak az utolsó pillanatban tudtam meg.Egész jó helyről,az MTA elöl néztük.Érdekes volt látni,hogy egyre kevesebben kameráznak és fényképeznek,inkább a nézték a tüzijátékot.Igaz,az engem körülvevő tinik a kamerákon át nézték,és egy idős asszony is szaporán filmezte a fényeket az öreg telefonjáról(ami telefonokon már volt kamera,de még baromi pocsék fölvételeket készítettek). Hazafelé menet láttam 3 fiatal katolikus papot reverendában a Szent István bazilikánál.Reverendában!Rögtön le is fotóztam őket(nem tudtak róla),mert ilyet annyira ritkán látni.Mindig csak farmerban,tornacipőben,meg pólóban vannak,mert szerintük az menő,így közelebb lehet kerülni a hívekhez.A francokat.A reverendánál nincs vonzóbb viselet egy férfi számára.(Viszont ezzel manapság lehet maximum a perverzeket vonzanák be,mert a normális hívő a farmerra-pólóra gerjed.)Nem rohantam rögtön haza,hanem megvártam,míg levonul a tömeg.Meghallgattam egy hippizenekart és egy régi hangszteres(dudás) bandát,csak ezután mentem haza.

Ezen kívül még eljutottam 2-3 alkalommal fürdőbe is,és egyszer egy napra még a Balatonra is lejutottam és szerencsére minden jó volt,még a víz hőmérséklet is.