A retro party

Megtörtént a hírhedt retro party november 17-én szombaton.Annyira siettem,hogy túl hamar odaértem.Útközben kétszer is majdnem elájultam az izgalomtól,egyszer a buszon,másodszor a buszmegálló és a Pólus között az utcán.No,ha ott elájultam volna,a kutya nem vett volna észre legalább egy hónapig...

A múltkori tömeg elmaradt,jó,ha egyharmadnyi ember jött csak el,minden bizonnyal a szinkronban tartott PlayIt miatt,de aki fontos volt,az ott volt...Kőzátonyba elég hamar belebotlottam.Vadul fotózgatott,és kicsit megdöbbent,mikor meglátott.Ekkor már túl voltunk az ominózus barátnős üzeneten.Hebegett valamit arról,hogy fogalma sincs arról,hogy hol vannak a barátai,majd elosont.

Elkezdtem nézni a fejtágítást és megettem a szendvicsemet.Majd egy hirtelen sugallattól vezérelve kimentem a vetítőteremből(a rendezvény egy moziban volt),és megpillantottam a Szép Péklegényt!

Sajnos azóta járt fodrásznál és csak az állán volt szakálla,de ennek ellenére is mámorító volt újra hallani a hangját és mélyen beszívni a cigije füstjét.Igen,rágyújtott,mikor a rendezvény végén a Pólus parkolójában kettesben beszélgettünk.

Sőt,a telefonja is járt a kezemben,mikor lefotóztatta velem magát amikor cipelte ki a Mikiék SW cuccait a parkolóba.No nem a cipekedést,hanem amikor fénykard meg ilyesmik voltak a kezében.Annyira magamon kívül voltam közben,hogy azt se tudtam megnézni,hogy milyen telefonja van.

Megint volt vetítés,de sajnos Kőzátony is ott volt,és persze inkább vele foglalkozott.De mindegy,legalább mellette ülhettem,egyszer egy picit sikerült is hozzáérnem.

Végig valami eszméletlenül sárga színű üdítőitalt ivott,amire rossz volt ránézni,de nyugalom,volt nála egy banán is.De azért sört is vett a Pólus melletti Tescoban.

Sikerült vele beszélgetni,ezúttal fordított arányban.Inkább magánéleti dolgokról beszélgettünk.Ez már az esemény után a parkolóban történt a naplementében,mikor hál'Istennek Kőzátony eltűnt jó negyed órára.

Arra a kérdésre,hogy miért nem jelölt vissza ismerősének és miért hagyta figyelmen kívül a még szeptemberben küldött üzenetemet,azt válaszolta,hogy tavaly volt egy nagy összeomlása,amikor hirtelen sok baj rázúdult,és akkor nem vágyott semmilyen társasági életre,így letörölte magát az Arckönyvről.Azóta ugyan visszatért,de nem mindig látja a kapott üzeneteket és ismerősnek jelöléseket.Erre a témára még később visszatérek.

Kicsit beszélgettünk a zenéről is,annak dacára,hogy én nem vagyok muzikális.Említettem neki a Depeche Mode-ot,amit szeretek,meg szóba került a közös kedvenc stílusunk is.Ugyanis már évek óta kerestem egy bizonyos fajta zenét,de sajnos se előadót,se a műfaj nevét nem ismertem,mígnem a Depeche Mode kapcsán föl nem dobta a Youtube mint '80-as évekbeli elektronikus zenét.Péklegény tiszta '80-as évek,rock zenéből is ez a korszak a kedvence.

Sokat mesélt arról,hogy hova szokott járni,sőt a buszra várva,kicsit később még arra a buszra is rábökött a fejével,amivel haza szokott menni.Mintha csalódottságot hallottam volna ki a hangjából,mikor említette,hogy nem látott az őszi Mondoconon.Mondtam neki,hogy én arra már kb.7 éve nem járok.Még csalódottabban ecsetelte,hogy ő és Kőzátony mennyi emberrel megismerkedtek rockmaratonon meg most Mondoconon,de utána senki az égadta világon nem kereste őket.Hajaj,ismerős az érzés...Továbbá hogy az emberek manapság mennyire komolytalanul veszik a free hug-ot.Ó,pedig én igazából szívesen megöleltem volna ott úgy,hogy még a csontocskáit is összeroppantottam volna pusztán szeretetből.

Megtudtam pár dolgot a családi hátteréről.Kiderült,hogy akit az apjának hittem,az valójában a nagyapja.Annyira hasonlít rád,gondoltam ő az apád...mondtam neki.Erre ő azt válaszolta,hogy az apja is annyira hasonlít rá,hogy az apja fiatalkori képein úgy tűnik,mintha őróla készült volna.Mármint a Péklegényről.Lehet,hogy klónozzák egymást...Péklegény félig orosz,így megoldódott annak a rejtélye,hogy egy önéletrajzos oldalon miért említett alapfokú orosz nyelvtudást és miért az a neve,ami.Az anyját az apja annak idején Oroszországból hozta.Nem említette,de a szülei már rég nincsenek együtt,mert egyszer említette az anyja új párját.Testvéreit illetően egyke,de állítása szerint sok olyan ember van,akit testvéreként szeret és úgy van megjelölve neki Arckönyvön.Azt is megtudtam,hogy a családneve magyarosított név,az anyja mesélt neki erről valamit,de arra már nem emlékezett,hogy mikor,miért és miről magyarosítottak.Erre én is elmondtam,hogy az én családnevem is magyarosított,sőt még Kőzátonyé is,azt valami Ziffenbachból vagy miből magyarították.Szóval egymás mellett sétált egy német,egy szláv és még egy ki tudja milyen idegen eredetű családnevű személy,akiknek az ősei mind magyarosították a nevüket vagy önként,vagy kényszerből.Hú,sok magyar van Magyarországon...Én tudom,hogy jó ha egyharmadrészt vagyok magyar,de ebben is kételkedek.

Volt szó az állatokról is.Sose volt kisállata,ha bár nagyon régen szeretett volna,de az anyja és annak akkori párja nem engedték meg neki.De ha találkozik állatokkal,szívesen megszeretgeti őket,különösen a golden retrivereket(lásd Kőzátonyék kutyája,aki nemrégiben távozott az élők sorából). Hát,ha ő kutya lenne,akkor biztos golden retriever lenne,mert annyira szeretetteljes és kedves a személyisége.És én?Én biztos egy csivava lennék,aki morogva és fogvicsorogva próbálná magát félelmetesebbnek mutatni.

Élőhelyét tekintve előbb egy 4 emeletes,majd most egy 10 emeletes panelház lakója valahol a Pólustól 3-4 megállónyira.

Nagy kő esett le a szívemről,mikor megtudtam,hogy az a lány,akivel az egyik oldalon közös profilja van,az az exe,és már nincsenek együtt.Mondta,hogy mennyire nem volt ínyére,mikor az exbarátnője belerángatta a közös profilcsinálásba.

A jövőbeli tervekről is szó esett.Elmondása szerint jövő februárban ott hagyja azt a budai cukrászdát,ahol jelenleg cukrászként dolgozik.Mint kiderült,nem pék,hanem cukrász.Azért vált,mert ő igazából azzal akar foglalkozni,amit az egyetemen tanult és amiről máig se tudom,hogy micsoda pontosan.

Említettem neki unokaöcsémet és kiderült,hogy mindkettőnknek van egy ugyanannyi éves,ugyanolyan pasizási problémákkal küzdő közeli nőrokona.

Elmeséltem neki a fél nyelvvizsgámat,erre neki is van egy fél nyelvvizsgája,sőt Kőzátonynak is.Ejnye,ha ennyi embernek sikertelen a szóbeli nyelvvizsgája,akkor nem csak az emberekkel van a gond.

Kevés szó esett az SW-ről,de például csak most értettem meg,hogy az idős SW-fanok miért átkozzák az eredeti trilógia fölújított változatát(azt a verziót,amit most a tévé is vetít). Ez az a változat,aminek a végén ott mosolyog Hayden Christensen is mint Anakin Erő-szellem.Eredetileg a helyén egy erős negyvenes,rövid,sötét hajú férfi állt,olyasmi idős,mint amennyi Darth Vader volt a halálakor.Persze adtak valami homályos magyarázatot arra,hogy miért kellett Christensent berakni oda,mert hogy Vader úgy és annyi idősen halt meg mint Anakin.Elég béna magyarázat.Szerintem az egyetlen ok az volt,hogy Lucas csinosabbnak találta Christensen pofiját,mint az eredeti,idősebb színészét.Meg amúgy is vágtak be dolgokat az előzmény trilógiából az eredetibe,lásd Palpatine feje hologramként a Birodalom visszavágban.Ezzel kapcsolatban említették sose látható barátjukat,hogy ő egyszer megcsinálta magát jedi Erő-szellemként és beillesztette magát ebbe a jelenetbe és tökre oda illett a szakállával és a hosszú hajával.Ez a Toma haverjuk is olyan mint a Colombo felesége:tudunk róla,hogy van,de sose látjuk...

Hármasban jöttünk be busszal a Blahára.Közben beszélgettünk Péklegénnyel,Kőzátony telefonozott.Megkérdeztem,hogy hova mennek tovább.Péklegény elkezdte mesélni,hogy a 4-es,6-ossal elmennek a Mechwart ligetig,majd ott buszra szállnak,majd...itt hirtelen elharapta a mondatot.A Blahán lementünk az aluljáróba és ott búcsúztunk el,ahol a villamoshoz kell fölmenni.Kőzátony kezet csókolt nekem,Péklegénnyel csak arcrapuszi volt.Én a délbudai peronra,,ők az északbudaira álltak.Sokáig nem jött a villamos.Tanakodtak valamit,majd gyorsan visszamentek az aluljáróba.

Vidáman,sőt egyenesen boldogan mentem haza.

Azt hittem,hogy most már minden sínem lesz.Egy frászt.

Próbáltam neki üzenni Arckönyvön.Szokás szerint semmi válasz.A hétvége maradék részében és hétfőn össze-vissza őrlődtem ezen,majd jött egy nagyszerű ötlet:írok neki egy klasszikus,kézzel írt levelet,és átadom neki a munkahelyén.Tudtam,mert ő maga mondta,hogy kedden délelőtt 10-től bent lesz a cukrászdában.Ez volt vele kapcsolatban az utolsó konkrét információ arról,hogy hol lesz,mit csinál és mikor.Szerencsére pont 10 perc sétára akadt elintéznivalóm a cukitól pont aznap.Megírtam a levelet,amiben őszintén leírtam,hogy szerelmes vagyok belé már szeptember 22-e óta.Igen,persze,ez nem éppen a legideálisabb időzítés és helyszín volt,de csak ez az egy lehetőség kínálkozott.

Majdnem elájultam a cukiba vezető úton,amit szerencsére könnyen megtaláltam,hiszen az az egyetlen üzlet abban a kis utcácskában.Láttam,hogy én már jártam ezen a környéken idén októberben,sőt,még bizonyára a cukrászdát is láttam,mert pont egy perc sétára van tőle annak az újságnak a szerkesztősége,ahova régebbi lapszámokat mentem venni.

A cukrászda egy pincehelyiségben van.Már az utcáról láttam,hogy hál'Istennek bent van az eladótérben a pult mögött.Bementem.Annyira izgatott voltam,hogy most már alig emlékszek valamire.Át akartam neki adni a levelet.Átvette,de azzal az ígérettel,hogy majd később elolvassa.Nem,mondtam neki.Most itt,légy szíves.A rózsaszín szöveget nézze,az a lényeges.Féltem,hogy ha elteszi,olvasás nélkül kidobja a kukába.Elolvastam.Érzelmet nem láttam az arcán.Végig bólogatta sorról-sorra a levelet.Jó,ha 2-3 percig tartózkodtam ott.Még megkérdezte,hogy kérek-e valamit.Mondtam,hogy nem,köszönöm,és elsiettem,nem akartam tovább fönntartani.Még visszanéztem,amint ott iszogatott a Szuper Máriós bögréjéből valamit a pult mögött.

Szerintem ez a levél volt a legcélratörőbb,leghatékonyabb és leghumánusabb módja az információközlésnek,hiszen így csak az tudja meg a levél tartalmát,akinek elmondja vagy megmutatja.Így nem kellett szóban leégetnem magunkat.Az Arckönyvös üzenettel sajnos az a baj,hogy azt vagy elolvassa,vagy se.

Kivetettem kártyán,hogy üzenni fog,és másnap reggel háromnegyed 9-kor tényleg üzent is.Sajnos rossz hírt közölt.Írta,hogy aranyos volt a levél,és hogy értékeli a bátorságomat,és hogy nem lehetett észrevétlenül hagyni,hogy mit érzek iránta,de sajnos az érzés nem kölcsönös.És hogy kínos,hogy közel 2 hónapig táplálta a reményemet.Továbbá kérte,hogy többé ne keressem meg.

Szörnyen éreztem magam ezután.Folyton spontán sírva fakadtam,ha csak eszembe jutott.Aztán az ezt követő pénteken nővéremékkel elutaztunk hosszú hétvégézni és hirtelen kitisztult a fejem és megvilágosodtam.

Azt tudom,és kártyán is kijött ez a dolog,hogy valamikor 2017-ben szakított vele az exbarátnője,akit meg is találtam Arckönyvön.Sőt,még egy közös fotó is kint van Péklegény profilján.Említette maga is,hogy abban az évben volt egy nagy érzelmi összeomlása és hogy sok gondja összejött akkor.Egyértelmű,hogy ő volt a kidobott fél.Azt már nem tudom,hogy pontosan mi miatt mentek szét,de vagy távkapcsolat miatt szakítottak(a lány egy időben egy távoli vidéki városban tanult) vagy a lányt elcsábították,vagy ő maga csábult el.Szóval a kártya azt mutatta,hogy a probléma velünk kapcsolatban az,hogy Péklegény még mindig ebbe a lányba szerelmes és szentimentális nosztalgiázást folytat az emlékén.Tisztára,mint nekem az 1.Nagy Szerelmem esetében.Nekem akkor jött ki gyakran ez a lap velem kapcsolatban.Szóval,az elsődleges problémaforrás az exe.

A megvilágosodásom mikéntjét most nem tárgyalom.