Skywalker aggkora és felemelkedése

Január elsején végre meg mertem nézni a Skywalker korát.A félelemérzet oka az,hogy a filmben megtörténik az a leírhatatlan borzalom,amitől már 2 éve rettegek.Direkt nem akartam a nyitóhétvégén ártatlanul és tudatlanul beülni a moziba így vártam,mire megjelentek az első kritikák és nézői élménybeszámolók,így lelkileg többé-kevésbé fölkészülve mentem el.

81988958_10162878153475582_8913204496763453440_o.jpg

Az elmúlt 2 évben nem olvastam pletykákat,kiszivárgásokat,trailer-elemzéseket és spekulációkat,az előző filmnél olvasgattam,és inkább zavaró volt.

A film 99%-a nagyon jó,de van benne 1%,ami szörnyű és baljós árnyként telepedik az egészre.Olyan,mint egy gyönyörű,gusztusos és ízletes torta,amibe egy helyen beleköptek.Ez a borzalmas momentum pedig nem más,mint cuki Kylo,azaz Ben Solo(ahogy tetszik,bár nekem a Ben név nem tetszik,ahogyan a Bence,a Benjamin és a Benedek se) indokolatlan és értelmetlen halála.

82541258_10219603794743638_9038876150377480192_n.jpg

Miért,miért,MIÉRT???

Ő volt a legcukibb pasi az egész új trilógiában,olyan aranyos és édes volt és a sok szenvedés után végre igazán megérdemelhette volna a boldogságot Rey oldalán.Legalább az ő szerelme teljesedhetett volna be és ő lehetett volna az első Skywalker,aki boldogságban és békességben éli le az életét.Ez egy nagyon szép befejezés lehetett volna.Szükségtelennek tartom a halált a Skywalkerek történetének "végső" lezárásához.Jobb lett volna,ha nyugiban és szeretetben élhet Rey-el valami szép,idilli helyen(oké,felőlem ez lehet a Tatooine is),nevelheti a gyerekeit egy olyan korban,amikor belátható időn belül nem tör már ki újabb háború az ismeretlenség és a köznapiság homályába veszve minden alkonyatkor és hajnalkor a kettős napban gyönyörködve.80871801_2667611683333209_1360419079847936000_o.jpg

Én amondó vagyok,hogy legalább a fiatal szereplők éljenek,függetlenül attól,hogy melyik oldalon állnak.

A csókjelenet szép,és itt,ennél szerintem be is lehet fejezni a filmet.Levágni az utolsó perceket,és jöhet a címlista.Így kijavítható a film.Hát nem olcsóbb mint újraforgatni az egészet vagy legalább a legvégét?

A film tempója iszonyatosan gyors.Én kb. fél órának,maximum 45 percnek éreztem.A cselekmény nagyjából abból áll,hogy zavarásszák egymást bolygóról bolygóra.

Rögtön Kyloval nyit a film meg a sötét oldallal.Ez remek,csak Kylót most se sokat mutatják.51b035ba4caad7d47e19e782c9a9f0eb.jpg

A film igyekszik mindenkinek megfelelni és minden Star Wars szereplőt beletuszkolni a sztoriba aki csak él és mozog és azt is aki nem.Több rajongói teóriát is sikeresen kanonizál,mint például a hírhedt Reylót.És legnagyobb döbbenetemre az én vágyálmomat is filmre vitték,mi szerint azt,hogy Rey Palpatine unokája.Erről én csak félve mertem álmodni.Mert hát ugye ha Kylo Rey szerelme és Kylo nagypapája Darth Vader,akkor Rey-é miért ne lehetne Palpi?Így tökéletesen kiegészítenék egymást és helyreállna az egyensúly a Galaxisban meg bezárulna a kör,stb.Az,hogy Kylonak és Reynek nem születhetett gyereke,az egy szerencsétlenül kihagyott nagy lehetőség.Hiszen a kitűnő pedigréjüknek köszönhetően ebből a kapcsolatból születhetett volna meg a Galaxis legnagyobb darklordja aki még a dédpapáinál is erősebb,sötétebb és gonoszabb lehetett volna és akit aztán csak újabb 9 rész után lehetett volna csak legyőzniük a jóknak :)

a06a00e0970c6cf64bd47fbd2d707be7.jpg

Palpi visszatérésének nagyon örültem,ő az egyik kedvenc szereplőm.A visszahozásával kapcsolatban nem volt semmilyen berzenkedésem,nekem mindegy volt csak hozzák vissza.Palpi jelenete a végén szuper volt,újra fölidézte a Sithek bosszúja hangulatát.Ha több jelenete lett volna,az még jobb lett volna.Sőt nekem már az is elég lett volna,ha Palpi a trónján ücsörög mögötte meg Kylo mosolyog félmeztelenül.Olcsóbb is lett volna :)

dd_eqw1wkaub30z.jpg

Visszahozták Landót is.de ki tudja,mit keresett a karakter a filmben vagy mit csinált.

Leia halálára nem emlékszem.Egyszer csak arra eszméltem föl,hogy a földön hever egy félhomályos helyen és R2-D2 szomorúan nézi.

Hux mint kém,vagyis inkább kiszivárogtató bevállalós fordulat volt.Mindegy volt neki,hogy az ellenállók győznek-e vagy se,nem az ellenállók iránti szeretet vagy szimpátia vezérelte,hanem az,hogy Kylo ne győzzön.Végül lelőtték,mint egy kutyát,ahogyan azt régen mondani szokás volt.

emperor_ren_and_empress_rey_in_rey_garden.png

Előrángatták a sutból a misztikus Ren lovagokat is,de minek.

Visszatért az általam legkevésbé kedvelt szereplő is,mégpedig Kylo sisakja amit azért nem szeretek mert folyton eltakarja Kylo gyönyörű arcát.

Palpi visszatérése zavaros számomra.Egy sith bolygón rejtőzködött.A filmben gépekre kötve jelenik meg.Hogy élte túl a Békecsillag robbanását?Ez valami sith praktika lehetett mert hát a sithek bármit megtehetnek,nem úgy,mint a jedik.Biztos hogy nem a rohamosztagosok tartottak neki matracot hogy puhára essen.És megtudhattuk,hogy Senkiházy Snoke valójában Palpi kreációja.Palpi egy unalmas fél órájában alkotta meg gyurmából az Exegolon.És végig ő volt Kylo mestere.Remek.

71664436_10221084342998066_6355703075751067648_n.jpg

És Leia is jedi mester,csak itt valami a "családi boldogságot választom a karrier helyett" dolog miatt nem lett végül diplomás jedi vagy mi.De ennek is majd utánanézek mert nem tiszta a számomra.

Szegény Kylo,végül mégis szüzen halt meg.De legalább csókolózhatott,a mai világban már ezt is értékelni kell. A temetőben apa sírjától pár méterre van egy frappáns sírfelirat:Itt nyugszik az ember,kinek a boldogságból semmi sem jutott.Na,valami hasonló lehetne Kylo,azaz Ben Solo sírkövén is,ha lenne."Itt nyugszik Ben Solo,kinek a boldogságból csak pár perc jutott."

80409351_2703459749734629_1541587599326445568_o.jpg

Milyen lett volna számomra az ideális befejezés?

Palpi csak azért tartja magát életben,hogy megtalálja elvesztett egyetlen imádott kisunokáját és hogy átadhassa neki a Birodalom trónját.Kylóból nem lesz Ben Solo.Végül bár Palpi meghal,de a sötét oldal elsöprő győzelmet arat és Kylo meg Rey összeházasodnak egy Disney klasszik stílusú galaxisraszóló esküvő keretein belül,mindenki boldog és ünnepel és Kylo meg Rey együtt uralkodnak a II.Galaktikus Birodalomban békében és boldogságban és 9 hónap múlva megszületik az SW legnagyobb főgonosza muhaha.Ez még a Sithek bosszújánál is jobb lett volna.

0f96a4ec524d4f4c824b8121a52ddd4b.jpg

De Istenem,az a csillagromboló flotta egyszerűen gyönyörű volt...

A népek természetesen rosszul viselték cuki Kylo,elnézést Ben Solo halálát.Van,aki soha többet nem akar semmilyen SW-t nézni ezután.

Lehet túl hülye ötlet volt kinyírni,mint Bobby Ewinget a Dallasban.Majd Kylo is ott fog zuhanyozni 2 év múlva egy újabb filmben és ezt az egészet elkönyvelik majd Rey rémálmának.Nővérem mesélte,hogy a Terminátorból is kidobtak pár részt mondván hogy nem érvényes a Bobby nélküli évadból meg álom évad lett.De számos rafinált módja lehet annak,hogy visszahozzák vagy folytassák a Skywalkerek történetét.

79316818_716280802226390_9132173608666039511_n.jpg

1.18-20 év múlva mutatják Reyt a tatooine-i sivatagban Luke-ék tanyáján egy borzas fekete hajú,nagy orrú fiú-lány ikerpár társaságában akik Kylótól fogantak aki az Erőn át termékenyítette meg Reyt.Az SW világában mostanában minden lehetséges,ez miért ne lenne az?

2.Kylo valójában nem halt meg,csak teleportált és most pucéran szaladgál valahol.A következő 3 rész meg arról fog szólni,hogy mind az ellenállók és mind a Végső Rend őt fogja keresni bolygóról-bolygóra száguldva.A sztorit ott a sivatagban lehetne folytatni miután lement a két nap és Rey hátrafordul...és Kylo elősétálna a sötétből meztelenül egy hangos "Meglepetést!" kiálltva.

80784557_2675981232496254_8377452123096350720_o.jpg

A végét nem mertem megnézni,becsuktam a szemem,de a hangok alapján el tudtam nagyjából képzelni,hogy mi történik.Helyette inkább egy belső mozit vetítettem magamnak arról,hogy Kylo Rey-el együtt nézi a naplementét.

Nagypapát hiányoltam.Kár,hogy csak a hangja szerepelt.

De igazából,annak tényleg nagyon örültem,hogy Palpi Rey nagypapija.Akkor most már értem,hogy Rey mitől ilyen szuper.

Rose-t két szavas statisztává redukálták és a Finn-el szövődő románca is a kukában landolt,helyette a fekete srác egy fekete lánnyal lógott.

Jó későn posztolom ezt ki,igaz már egy hónapja írom ezt a szöveget mert nem igazán értem rá,de legalább kevésbé lett indulatos.A filmben nagy potenciál volt arra hogy ez legyen a legjobb SW film,de így még mindig a Sithek bosszúja a legjobb film számomra.

tumblr_o05ccygosa1qfe9t2o1_500.jpg

A rangsor szerintem:

1.A sithek bosszúja(mert a sötét oldal győz)

2.Az utolsó jedik(mert Kylo félmeztelen benne)

3.A klónok támadása(mert olyan romantikus)

4.A Birodalom visszavág

5.Skywalker kora

 

6.Ébredő erő

7.Baljós árnyak

8.Egy új remény

9.A jedi visszatér

tumblr_dc8a5d9a5bba6a327c9fb93fce1670e0_f14a7f53_1280.jpg