Rocco a túl szexi bokszoló

Egy nyereményjátéknak köszönhetően kétszer egymás után is megnézhettem a Rocco és fivéreit az Állami vállalatnál.Egyébként most nyertem életemben először.

A darab Luchino Visconti azonos című 1960-as filmjén alapszik ami a rendező-igazgató úr kiskori kedvenc filmje.

net_roccosajtofotozas_eoriszabo-1367.jpg

A történet a korai '50-es évek Olaszországában játszódik amikor egy özvegyasszony egy déli kis faluból fölköltözik az északi dinamikusan fejlődő Milánóba,hogy a nagyvárosban a 4 fia többre vihesse,mint ők ketten a néhai férjével.Legidősebb fia,Vincenzo már itt él.Vincenzo pont eljegyzi egy náluk jobb módú család lányát,mikor az asszony és fiai beállítanak.A vagyonosabb család nem örül nekik és Vincenzo szűrét is kiteszik.

Egy rossz lukban húzzák meg magukat.Ekkor találkoznak Nadiával,a csinos szexmunkással,aki elhinti a  lencsét válogatva Hamupipőkét játszó fiúknak hogy milyen jól is keresnek a bokszbajnokok.Kiderül,hogy a legidősebb fiú már hébe-hóba bokszolgat,de elég szkeptikusan áll hozzá.

rocco_14.jpg

A fiúk így keverednek a boksz világába ahol először is azt kell megtanulniuk hogy egy igazi bokszoló nem alsógatyában száll a ringbe.A bokszot Vincenzo hamarosan abbahagyja,és a 2. és 3. sorszámú fiúk,Simone és Rocco maradnak meg benne tartósan.

De előtte és közbe még anyjuk unszolására rendes munkákat is vállalnak.Először havat lapátolnak,majd Rocco egy mosodában,a 4.fiú,Ciro egy autógyárban munkásként dolgozik(a színdarabban mérnököt csináltak belőle).Simone a hólapátolást leszámítva csak a boksznak él.

rocco_32.PNG

Habár Simone tehetséges,de cigizik,nem elég szorgalmas,túl hamar fejébe száll a siker és a pénzét kurvákra,köztük Nadiára költi.Gyorsan gurul lefelé a lejtőn.

Rocco kevésbé szeret bokszolni,vágyódik vissza a szülőfalujába.Ahogy fogalmaz,a családja ízig-vérig városi lett,csak ő nem.

Közben Rocco elmegy letölteni a kötelező katonai szolgálatát.Eztán találkozik Nadiával,aki ezalatt börtönben ült.Rocco és Nadia szerelmesek lesznek egymásba és Rocco hatására Nadia jó útra tér,gyors-és gépírást tanul és fölhagy a prostitúcióval.

rocco_26.PNG

Simone viszont egyre mélyebbre süllyed,csúnyán leszerepel az utolsó mérkőzésén és kemény alkoholistává válik.Már ott tart,hogy egykori menedzserét szexuális szolgáltatás nyújtásával próbálja kielégíteni.Megtudja,hogy öccse és Nadia egy pár.Ő annak idején szerelmes volt a lányba,de annak ő csak egy kuncsaft volt a sok közül.Irigységében és féltékenységében megerőszakolja Nadiát és a haverjaival megveretteti Roccót.

Rocco ezután elhagyja a lányt,aki újra visszatér az ősi mesterséghez és egyre mélyebbre süllyed.Roccót fölkeresi a menedzser aki bokszolásra kényszeríti őt mondván hogy becsületből törlesztenie kell mert ő rengeteg pénzt bukott a bátyján.Így Rocco,habár nem lelkesedik annyira ezért a sportért,mégis bokszolnia kell.

Rocco végül bajnok lesz,olyan bajnok amilyen a bátyja sose tudott lenni.Simone,akinek eddigre már teljesen elvette az eszét az alkohol,megöli Nadiát holott még mindig nagyon szerelmes belé.Simonét végül az egyik öccse,Ciro jelenti föl a rendőrségen.

rocco_52.PNG

Belenéztem a filmbe is.Sajnos én a fiatal Alain Delont nem láttam szépnek.Pedig ám volt a nők bálványa ki tudja hány évtizeddel ezelőtt.Szerintem a probléma az,hogy ezek a szépségideálok,sztárbálványok is generációról-generációra változnak.Például a mai 40-es nők közül sokan imádják Ákost,de én valahogy nem látom jóképűnek.Egy mai tini még inkább nem látná annak.Egy idős nőnek ő meg csak egy hülyegyerek,de nem szexi férfi.Ákosnak egyébként az volt a marha nagy szerencséje,hogy akkor,amikor fölbukkant,nem volt neki természetes ellensége(más fiatal énekes férfi)így egy komplett generáció szeretett bele.Továbbá így vagyok Brad Pittel,Johnny Deppel és George Clooneyval is.Nekem ők már nem szexik.És mi van a fiatalkákkal?Bizony meg szoktam fordulni 16-20 éves fiúk után akiknek szép a haja,vékonykák és angyalarcúak,de belátom,hogy én mégiscsak 29 vagyok,ők meg tizenakárhány még akkor is,ha fiatalnak nézek ki.

rocco_66.PNG

Ráadásul a filmben szereplő férfiak jóképűnek nézését az is megnehezíti,hogy folyton öltönyben vannak és egyformán rövidre nyírt a hajuk.Kérem,mintha valami jelmez lenne rajtuk!Olyan életidegennek néznek ki azzal az unalmas rövid hajjal meg öltönnyel.Erről olvastam a rizsporos hétköznapok Arckönyv oldalon,hogy a fura ruhák és frizurák miatt nehéz jóképűnek látni a régi idők férfijait(meg hát a pontatlan,hiteltelen,nem természethű és számunkra csúnya arcképek is bekavarnak időnként).Hát igen,egy férfi rizsporos,bongyor parókában,málnarózsaszín arcpírral és szépségpöttyökkel bizony nem felel meg a mai kor ízlésének a harisnyáról és a magassarkú cipőről nem is beszélve.Bár én kifejezetten vonzónak tartom a gótika korának rövid,miniszoknyára emlékeztető,harisnyás férfi outfitjeit.Az egyszerűen gyönyörű.Egy szép,hosszú,kecses férfilábnál már csak a félhosszú,kunkori haj a szebb.Meg hát a katolikus papi öltözetek(nem,nem az a fekete öltöny),a csuha,de legfőképp a reverenda.De mint tudjuk,ez egy ízlésficam az előző életemből és én kicsit leragadtam az 1300-as évek végének férfidivatjánál.

rocco_71.PNG

Rocco egy földre szállt angyal,annyira jó,szép és tiszta,hogy nem is való a mi csúnya,sötét és gonosz világunkba.Ebből fakadóan a mi világunkban ő egy igazi lúzer,avagy egy "elhibázott krisztusi figura".Tündérkirályfi nyilatkozta,hogy Roccóval ő is gyakran vitába keveredne.Arra a kérdésre meg,hogy ő is annyira naiv-e,mint Rocco,ezt válaszolta:naiv vagyok de nem nyámnyila.Igen,ne is csorbuljon a férfiassága,elvégre Tündérkirályfi egy igazi domináns alfahím,ezt már Esztergom óta tudom.Erős,fitt,hatalmas és hangos.

Az előadás stílusa szélsőséges reakciókat váltott ki a nézőkből.Megosztó.Nem az eredeti film a sokkoló,hanem ez a rendezés.Voltak ott ilyen ősz,aranykeretes szemüveges,dauerolt hajú,kiskosztümös öregasszonyok a nézőtéren,no,nekik biztosan nem nyerte el a tetszésüket.Jópár ember sose tért vissza a szünetről.Valaki szerint meg kellett volna dobálni a színészeket vagy bekiabálni nekik.Számomra túl durva és egy helyen elég félelmetes volt.A megerőszakolós jelenet annyira naturalisztikusra sikerült hogy azt lehetett hinni hogy tényleg megtörténik és amikor Tündérkirályfit verték,akkor nem mertem odanézni,inkább néztem a sarokban a vizes hordót.De a hozzám közel ülő szőke,ötvenes nő is inkább a plafont nézte.Hiába tudtam,hogy csak játékiból bántják,de akkor is rossz volt nézni.

rocco_81.PNG

Először anyával néztem meg,akinek fölkavaró élmény volt a városi több emeletes társasházat imitáló fémkaszni padlásterében négykézlábazó teljesen meztelen férfi,továbbá az,hogy szerinte az egyik fiatal színész telefonozott a színpadon.Hát hiába,biztos fontos üzenet jött neki chaten.Vagy rendezői utasítás :) Erre mondta azt nővérem,hogy még réges-rég látta S.Bucit anyaszült meztelenül,térdet verdeső halogéntökökkel egy darabban.Ezt eddig nem is tudtuk róla mert bizonyára annyira megrázó élmény lehetett hogy mélyen eltemette a tudatalattijában.Anya és én is sajnáltuk,hogy még egy imitált bokszmeccset se láthattunk ha már a bokszról is szól a sztori és annyit készültek rá a színészek a sok edzéssel.A bokszmeccsek pusztán szimbolikusak.

Anya szerint Tündérkirályfinak milyen beteg a gerince.Hát,láttam egy,az idén nyáron forgatott dukumentumfilmben mikor egy lépcsőn ment fölfelé és oldalról mutatták hogy igen,a feje lóg,a háta kipúposodik,a dereka beesik.A testének most jót tett a bokszedzés,sokkal izmosabb is,kár lenne abbahagynia(vagy űzhetne helyette valamilyen másik,számára szimpatikusabb sportot vagy testmozgást).

rocco_50.PNG

A legjobb a legvége,Rocco végső mérkőzése.Ilyenkor Tündérkirályfi fölmászik az egyik fémketrec tetejére,és feszegeti az izmait mint egy szarvasbika a tisztás közepén a párzási időszakban vagy egy kakas a szemétdomb tetején.Igen,ez a bokszmeccs.Hogy áll és kakaskodik.Meglehetősen kirívó a viselkedése itt,no erre mondják,hogy szexuálisan provokatív.Legalábbis számomra.Jó hosszasan csinálja.A második előadás idején,mikor egyedül ültem a zsöllyében,az első sorban,bizony orgazmusom lett a fenomenális produkciótól.Olyan erős összehúzódásaim lettek mint még soha.Legszívesebben sikítottam és sóhajtoztam volna,de mivel túl sok ember volt jelen,így próbáltam visszafogni magam,remélem,sikerült.

Nehéz darab,könnyen megfekszi az ember gyomrát.Vagy szereti fogod,vagy utálni.De Rocco végső bokszmeccse igazán szexi.