Karácsony 2021

Az elmúlt időszakban több kísérletet is tettem a blog föltámasztására.Az elhanyagolás fő okai egy rajongói oldal intenzív szerkesztése kevéske emberi kapcsolatom ápolása volt.De most úgy érzem,hogy kedves online beszélgetőpartnerem szép lassan föl fog szívódni mert úgy néz ki,hogy bepasizott.Ő is hosszú ideig volt szingli,mint én,és bizonyos szempontból egy cipőben jártunk.De most úgy tűnik,hogy ez a markáns hasonlóság most megszűnik.Tavaly már úgy tűnt,hogy révbe ér,de sajnos jól ráfázott a gamer pasira.A jelenlegit valamikor novemberben ismerhette meg,látványosan el is maradt mellőlem,én először azt hittem hogy lázasan készül a szokásos karácsony utáni vizsgákra(még mindig tanul),de aztán kiderült,hogy összeszedett valami Zolit akire bár egy időre sötét foltot vetett a múltnak árnya egy mexikói ex személyében,végül a pasinak sikerült tisztára mosnia magát és állítólag már csak a nő akarta újra melegíteni a káposztát.

Eltűnését azért sem vettem észre,mert az idő tájt engem is nagyon lekötött egy kapcsolat-kezdemény.Szó szerint levegőt se tudtam venni abban a körülbelül szűk két hétben november-december fordulóján.A kapcsolattartás nagyjából hat hétig tartott,de csak az utolsó két hétre vált intenzívebbé.A pasi azóta már nincs meg,rendes voltam és nem pont Mikuláskor mondtam azt,hogy vége,hanem egy nappal előtte.Sajnos nyomós okaim voltak arra,hogy megszakítsam a kapcsolatot.

Másik barátosném is eltűnt.Tavaly nagyon szűk időket élt meg azzal hogy nem voltak szórakozási lehetőségek karácsonykor és kénytelen volt a budai utcákat róni.Egy indiai ismerőséhez akart menni úgymond karácsonyozni,aki nem keresztény vagy keresztény gyökerű,de az illető röviddel a program előtt lemondta a látogatást.Nem hinném,hogy nagyon elfoglalt lenne manapság mert úgy tűnik hogy van ideje képeket föltöltögetni Facebookra.

Az idei karácsony elég semmilyen volt.Se rossz,se jó.Volt halászlé,mézeskalács,diós és mákos bejgli meg sült kacsa tört krumplival és párolt káposztával.Az idén nem vettünk Baileyst,hanem tojáslikőrt vettünk helyette.Szerintem legközelebb Baileyst kell venni,mert ennek a tojáslikőrnek semmilyen alkoholos íze nincs,jó,drágábbat kellett volna venni mondjuk így olyan mint egy nagyon hígra főzött madártej.Kicsit sok lett a cukor,de a betegre evést sikerült elkerülni.Eddig.Tavaly is Szilveszterkor sikerült magamat betegre ennem a szörnyű zsíros rántott hallal meg a nagyon sok tejszínhabbal megrakott gesztenyepürével.És miért?Mert imádom a zsíros húsokat,a zsíros ételeket,a zsíros tejszínt.Meg a zsíros szalonnát és töpörtyűt.

Szenteste napján fél nap még dolgoznom kellett,utána megnéztem a Titanic elsüllyedését,szerencsére anyát addig szóval tartotta egy házlakó.Utána összeraktuk a fát és jöhetett a díszítés.Az idén rekord mennyiségű izzósort rakott föl anya.Fogadkoztam,hogy nem igazán akarok vásárolni semmit se karácsonyra,erre vásároltam cuccokat a kb.12 éves  adventi koszorúm fölfrissítésére(sose volt meggyújtva rajta a gyertya ehhez a jövőben is tartani fogom magam),és egy szintén hasonló korú ajtókopogtatóhoz is.Vettem gyertyákat.Vettem egy jegesmedve-figurát.Vettem egy szarvast és egy hóembert is(ez olyan ami sosem olvad el).Vettem pici Mikulás-sapkákat.

Aranypénteken anya el akart menni az Obi karácsonyi vásárába mert hát ő azt jobban szereti mint a Vörösmarty térit.Nagyon izés volt az Obi vására idén.Egyedül csak a karácsonyi makettek voltak jók.No,jó,standard gömböket,csúcsdíszt és izzósorokat lehetett volna venni meg műfenyőt.Régen sok mindent vettem itt,de ez most szánalmasra sikerült.Kétszer három darab szőlőkötöző madzaggal átkötött kurta fahéjrudacska 1500-ért.Most úgy tűnik az a trend hogy a kínai karácsonyfadísz-gyárak kihajtják a dolgozóikat a legközelebbi erdőbe és az ott összegyűjtött cuccokból csinálnak valamit vagy csak beteszik egy celofán zacskóba.A beugró ár 1000,1500 forint,ebben már elérte a bazilika előtti fittyfiritty-vásár termékeinek árát.Az ember nem is bánná,ha szép dolgokat kapna cserébe.Végül kisétáltunk 3 mézeskalács-formával,egy szarvassal,egy üstökössel meg egy angyallal.Csalódottságunkban elmentünk rögtön utána a Praktikerbe is.Ott anya szerint jobb volt a vásár és szebb az áru,de nagyon kicsi volt és már akciózták le és szedték szét egy héttel karácsony előtt.Igazából semmi iránt se dobbant meg a szívem.Egy asztal szépen meg volt csinálva ünnepi lakoma-asztalnak,és fenyőtobozok voltak a tányérokban.Eszembe jutott,hogy van egy bizonyos ország,ahol állítólag akkora az éhezés,hogy fenyőtobozt esznek,szerintem ezt úgy kell érteni hogy lisztté őrlik a tobozt és azt sütik meg valahogy valami kenyérfélének,ínséges időkben,rossz vagy elpusztult termés,háborúk esetén errefelé is ismert volt a fakéreg-lisztből sütöt kenyér.No,ami a fejlett,gazdag országokban fine dining,mert már kínjukban nem tudnak mit enni,főleg karácsonykor,az más helyeken a keserű valóság,súlyos kényszer,vagy megeszi a fenyőtobozt vagy éhenhal.

Bánatomban aranyvasárnap ellátogattam a rendes karácsonyi vásárba is.A föntebb említett pasinak köszönhetően november legvégén már jártam itt igaz csak a Vörösmarty térre jutottunk el mert a bazilika előttiből már ürítették ki az embereket.Ekkor vettem egy nagy darab birkaszőrt a Garay szűcstől abból a kenőpénzből amit a miniszterelnök küldött a nyugdíjasoknak,köztük anyának is,hogy jövőre szavazzonak rá.Nagyon szép szőr,szebb,mint amiket anya anno egy kecskeméti kirakodóvásárban vett még nagyon régen.Azóta azzal turbózom a paplant fölül,meg alattam az egyik régi.Nem is fázok azóta.Mert hideg a lakás,ezek a modern textilek meg keveset érnek.Most legutóbb végül sikerült vennem egy kis sárga fényes mázos cserépházikót meg egy dióbabát amit már régóta szerettem volna venni de eddig mindig vagy hintaló-figurát,vagy üvegdíszt vettem helyette.Még jótékonykodtam is a furulyás utcazenésznek.Most is kicsik a vásárok,még mindig be vannak szorítva a 2015-16-os terroristás botlató betongerendák közé.Régen a Vörösmartys kiért egészen a Deák térig.Most meg a vírus miatt van bekordonozva.November végén még alig voltak,aranyvasárnap azért jóval többen bár a 2019-es szintet nem sikerült elérni.

Készítettem egy napszarvasos díszt és aranyra kifestettem két,a Cseritiben vásárolt kerámia naparcot,ezek is fölkerültek a fára.Az egyik kis piros gagyi műanyag gömbünknek a kezeim között morzsolódott le a fémnek tűnő,de valójában ki tudja miből lévő végelzáródása.Igazi Herkulesnek érezhettem magamat.

Megpróbáltam tévét nézni.Megtekintettem a Sisi-trilógiát,a Jégvarázs kettőt,egy ismeretlen Anna Karenina kétrészes filmet meg azthiszem a 2005-ös Keira Knightley-féle Büszkeség és balítéletet.Az Anna Karenina elment szódával,szép film,jól érthető benne a cselekmény meg a szereplők motivációi,érzései.A Sisit mindig megnézem,igazi kikapcsolódás,olyan,mint egy stresszűző terápia.Semmi olyan nincs benne ami fölzaklatna és álmatlan éjszakákat okozna.A Jégvarázs kettő jó ezo-misztikre sikerült tele jóslással,médiumizálással és karma törvényével,hát,szerintem a gyerekeknek túl elvont,de lehet az átlagos felnőtteknek is,nem csoda ha ez már nem aratott olyan kirobbanó sikert.De legalább Kristoffot elküldték énektanárhoz és a végére lett egy stylystja is,elvégre egy királynő férje(ez kérdés mert lehet még mindig vadasan éltek)nem öltözhet úgy mint egy paraszt.A Büszkeség és balítélet meg hasonló a Sisihez,igazi mese habbal felnőtt nőknek,olyan mint egy felnőttfilm,csupa-csupa valótlanság van benne meg olyan pasik és szituációk akik és amik a valóságban nem léteznek vagy nagyon ritkák.Kész vicc,hogy Mr Darcy feleségül veszi a tök szegény Elizabethet.Mr Darcy aki a Buckingham palotában él valahol vidéken.Ezt a házasságot úgy megakadályozták volna a valóságban,mint a pinty.Még kósza gondolat se lehetett volna hogy egy ekkora vagyonba beházasodhasson egy ilyen szegény lány.Még csak az sem derült ki hogy Elizabeth családja titokban nagy vagyont örököl a sose látott amerikai nagybácsitól.Elizabeth maximum szerető lehetett volna.

Anya a TLC-n nézte egész karácsonkor a kedvenc sorozatát,a Három hónap múlva esküvőt.

Tavaly végignéztem Kevint.Idén már nem akartam magamat boldogítani vele.