Patkányt karácsonyra

 

 

Mostanában megnőtt a szociális érzékenységem.

Úgy döntöttem,hogy idén két embert is megajándékozok karácsonykor.A barátomat és a nővérem gyerekét,Frodókát(valójában nem így hívják,csak én hívom így).

A gyerek ajándékával végül is a szüleit is megtisztelem.A szüleim nem kapnak.Költhetek még rájuk eleget(öregek otthona,mamusz,gyógyszerek).

Anyámnak nem lehet semmit se venni,neki semmi se jó.Veszel neki zenei cd-t.Azt hiszed,milyen jól eltaláltad az ízlését,és utána meg a fejedhez vágja.Mert neki negyedévente változik az ízlése.Tárgyat nem lehet neki venni,mert ő csak a steril lakást szereti(no kisszobor,no váza,no egyéb bizbasz). Egyedül csak egy Buddha szobrot tűr meg a szobájában.Neki csak édességet lehet venni,de arra szerintem semmi szüksége.Úgyis minden karácsonykor hízik.

Apámnak meg a legjobb lenne egy veterán autó-motor,de arra nekem nincs pénzem.

A barátomnak még nem tudom mit veszek.

Frodókának még ha nem vennék,nem lenne baj.Mit tudja ő,mi az.De hát mégiscsak gyerek,még ha nagyon kicsi is.A karácsonyt meg mindig a gyerekek értékelik a legjobban.

Tegnap voltunk játékboltban.A Duna plázában.Na,ott tényleg minden van.Tán csak ezek a nagyon hippis fa ez-az játékok nem.Valami olyat szeretnék neki venni,amit a késöbbiekben is tud majd használni.Mivel nincs sok pénzem,így nagy és drága durranást ne várjon.Azt majd úgyis megveszik neki a szülei.Az én szüleim nem tom mit vesznek neki.Talán dupla adag pelenkát és dupla adag előkét.Mert mindig azt kap tőlük a gyerek.Ha anyámon múlik,ő még 10 év múlva is előkét vesz az unokájának.Nem kő gondókozni-mondaná ő.

Mondjuk a másik nagyi ajándékai se piskóták.Ő általában játékokat,meg-többnyire-használhatatlan - dolgokat vesz.Olyan bakelitmacikát,ami olyan kemény,hogy még az én fejem is majdnem beszakadt tőle.Csattógósan repülő falepke,ami egy szárnycsattanással agyonvágja Frodókát.Fel kellene akasztani,de a nővérem nem meri,mert fél,hogy agyonüti a gyereket.Eszkimo mokaszin,amit nagy valószínűséggel sose fog tudni hordani.

A nővérem vett neki plüsszöldségeket,mert ez a legújabb trend.Van plüssgyümölcs,plüssszendvics is.Amikor apám meglátta,hogy mivel játszattják az unokáját,sokkot kapott.Kijelentette,hogy az ő unokája plüssszalonnával,plüsssülthússal,plüsscsülökkel,plüsskolbásszal játszhat csak.A barátom szerint félő,hogy majd a zöldségeket fogja a barátainak vélni."Nem eszem meg a zöldséglevest,mert a zöldségek a barátaim!"Csak óvatosan ölelgesse az igazi paradicsomokat...

Az egyszem nagyapóját már most nem ismeri meg.Oké,apa sose volt egy gyerekbuzi.A nővéremmel még csak-csak foglalkozott.Fiatal is volt még,és ő is volt az elsőszülött.Engem már csak hétvégente látott.Szponzorálta a nevelésemet,és kész.Időnként megdobott Legóval(régi szép idők,hüpp...).Nem is alakult ki köztünk apa-gyerek viszony.Most úgy tűnik,hogy az unokájával is el akarja játszani ezt.Pedig ez végre fiú,amire mindig is vágyott.Már helyettem is fiút akart.Azért lettem fiús lány,mert mindenáron meg akartam felelni a rám osztott fiú szerepnek.

Majd esetleg 2 év múlva felveszi vele a kapcsolatot."-Frodó,én vagyok a nagyapád.Hööhhhhkrrr..."(Mint Darth Vader.)A gyerek meg sikítva menekül majd előle.Ki ez a szakállas bácsi,és mit akar tőlem?!

A játékboltban láttam egy nagyon aranyos plüssöt,egy tengerimalacot.Majdnem olyan,mint az igazi.És még nem is drága.Azzal mondjuk az anyja is vigasztalódhat,mert mindig is szeretett volna egy kis szőrös állatkát.Anyám meg ki lesz borulva:"Te egy patkányt ajándékoztál a kisunokámnak?!Hát ennyit ér neked Frodóka?!"

Mert ő minden kis,szőrös állatot patkánynak hív.Nem érdekli,hogy azt csincsillának,mezei egérnek,ugróegérnek,nyúlnak vagy tengerimalacnak hívják.Patkány,és kész.