Eddie,a jó nő

Múlt héten bemutatták a velencei filmfesztiválon Eddie legújabb filmjét,a The Danish Girl-t,amiben egy jó nőt,vagyis a viccet félretéve egy olyan férfit alakít,akinek leghőbb vágya,hogy jó nő lehessen.

A történet főhőse Einar Wegener,egy dán festő,aki elvileg arról lenne híres,hogy ő volt az első,vagy az egyik első(?)olyan személy,aki átesett nemátalakító műtéten.Persze először ő is kicsiben kezdte:időnként női ruhákba bújt,majd már nyíltan nőként,Lili Elbe néven(vagyis nőnek öltözve)élt,végül jött a hőn áhított műtétsorozat.Lilinar Wegel(ezt jól összehoztam)nem volt hosszú életű:1931-ben,48 évesen halt meg,és nem másban,mint a sorozatos nemátalakító műtétekben.1930-31 között 4(más forrásokban 5) műtétet hajtottak végre rajta,aminek következményeibe belehalt.Ezt mindvégig sejtettem.Hát,ez most jókora bojler volt.Lili mindössze 3 hónapig élvezhette nehezen megszerzett nőiségét.Azon kezdetben csodálkoztam,hogy a 30-as évek Németországában hogy történhetett meg egy ilyen műtét,de aztán gondolkoztam,és rájöttem,hogy ez még a mágikus1933-as esztendő előtt következhetett be,és jól tippeltem.

A filmről sokan szuperlatívuszokban beszélnek és már a második Oszkárt jósolják Eddie-nek.Arról persze nem beszélnek,hogy a második Oszkárt egy másik alakításáért kellene megkapnia :)

De semmi sem tetszhet mindenkinek.Van,aki szerint Eddie nem is olyan jó nő a filmben,mint ahogy beharangozták,hanem olyan,mint egy férfi női ruhákban.

Igazából Eddie szerintem elég jó nő lett.Magas,karcsú alakjával,finom,nőies arcvonásaival remek nőalapanyag.Kíváncsiságból több fényképét is megnéztem oldalnézetből,és megállapíthattam,hogy nincs neki olyan erős,markáns állkapocs-csontja,ami férfiassá tehetné az arcát.Majdnem olyan finom kis arca van,mint egy nőnek.A fiatalabb kori fotóiról pedig egy tipikus lányos fiú tekint vissza.Nem véletlen,hogy Etonban mindig ővele játszatták a lány és női szerepeket a színjátszó körben.Igen,most lehetne gonoszkodni,hogy egy ilyen zárt férfiközösségben(kolostor,katonaság,börtön,fiúiskola) rögtön ő lenne az a bizonyos népművészeti agyagedény...De tény,hogy ő erről a külső adottságáról tényleg nem tehet.Mondjuk nekem mindig is tetszettek a lányos fiúk,nőies férfiak.A 2. barátom például annyira feminin volt,hogy egy gimis csoportképen lánynak néztem...a tipikus nőies arcvonásairól nem is beszélve,olyan arcvonásokkal rendelkezett,amik inkább a nőkre jellemzőek.

A film szépen le lett filmezve,minden jelenet csodaszépen néz ki.

A trailerben az a legviccesebb,mikor egy férfi azt mondja Lilinarnak,hogy "te olyan más vagy,mint a többi lány" vagy valami hasonlót.Ezt nem tudtam megállni nevetés nélkül.És ahogyan Eddie rebegteti a szempilláit és csillogó szemekkel néz a férfira a jelenetben...

Természetesen nem maradhatnak a nézők erotikás jelenetek nélkül:láthatjuk Eddie-t félmeztelenül hemperegni az ágyban filmbéli feleségével,női ruhát maga elé tartva meztelen pózol egy tükör előtt és van egy meztelen-nejlonharisnyás lábfej-közeli is,a lábszáron jól láthatóan megjelenő finom,puha,szőke szőrpihécskékkel.Igen,ez utóbbi már most a kedvenc jelenetem.Jaj,tudom,bűnös vagyok,de imádom a lábakat...Egyébként érdekes:miért szőke Eddie szőre a lába szárán?Hmm,az élet nagy kérdése.A Tiszta Nőben volt egy kis gyér mellkasszőrzete,de az sötét színű volt.Az én lábszőröm sötét,de a karomon szőke.Lehet,nála fordítva van,vagy kiszőkítették a film kedvéért vagy mi a szösz.Érdekes,hogy én mindig ilyen hülyeségekkel foglalkozok...

"Láttad,hogy Lili milyen fantasztikus lelki transzformáción esett át?"

"Aha.És láttad a mezítelen lábát meg rajta a szőrt?"

"Móricka!Neked miért mindenről AZ jut az eszedbe!?"

No comment.

Mellesleg Lilinar annyira azért nem volt egy ártatlan lélek,nemcsak magát szerette meztelenül nőként(?)nézegetni,hanem el is járogatott meztelen nőket nézegetni.De kérdem én,mi a tökömnek?Elvileg ő egy férfi volt,aki nőnek hitte magát,meg egy férfival csókolózott,tehát a férfiakhoz vonzódhatott,erre meg meztelen nőket kukkolt.Ez már magas nekem.Lehet,hogy biszex volt.Vagy csak a mintát akarta levenni,hogy majd milyen nő szeretne lenni.Vagy a női testre mint szépség-hordozóra tekintett.

A trailerben még annyi látszódik,hogy egy balettintézetet is megjárt.Itt ne valami habos,rózsaszín tütüben való illegésre-billegésre kell gondolni,férfi balett-táncosként van jelen,bár nem mintha az annyira férfias lenne.Ebben a jelenetben látszódik,hogy mutyiban lesi a balerinákat.

A film szerintem,hasonlóan a Mindenség elméletéhez,majd csak a szép és felemelő dolgokat fogja előtérbe helyezni.

Sajnos Eddie-t ebben a filmben is megverik.Eddie-vel mindig csak tragédiák történnek a filmekben...

Az igazat megvallva,elég szerencsétlenül furcsa élete volt Lilinek.Hosszú éveket töltött női ruhákban,majd amikor végre átoperáltatta magát,putty,meghalt úgy,hogy szinte nem is élvezhette ki azt a nehezen kierőszakolt női testet.

Felesége,Gerda sok képén megörökítette Lilinart igazi nőként.

A nőies külsőre visszatérve:mikor kiderült,hogy Eddie feleségül veszi Hannah-t,,az akkori menyasszonyát,rögtön záporoztak is az értetlenkedő kommentek.

"De hiszen ő buzi!"

"Ő nem buzi?"

"Én azt hittem,hogy ő buzi!"

Aha.Minden férfi,aki kicsit is igényesebben,elegánsabban öltözködik és finomabb arcvonásai vannak,az biztos buzi...

A történet megvan regényben,2012-ben Magyarországon is kiadták,a központi könyvtárban 3 példányban is megvan,de pechemre mindhárom ki van kölcsönözve.