Most legyek okos

Lassan lejár a hivatalos álláskeresői státuszom,és kellene valami munka.De mi?

Összesen 3 állásinterjún jártam az eltelt majd 3 hónapban.

Az első egy call centeres pozíció volt.Egy életre kiábrándultam ebből.Egy közepesen nagy teremben egy csomó ember,monitorok előtt ülve,fejükön fülhallgatóval egész nap telefonál és egyszerre beszél,ráadásul közben szólt a rádió,éppen Rihanna nyekergett,mikor ott jártam.Az időbeosztás szimpatikus lett volna,hétfőtől-péntekig napi 8 óra,a hétvége szabad.Viszon ez egy elég necces munka,mert folyton kellemetlenkedni kell az emberekkel a telefonon át,és olyan szolgáltatásokat eladni,amit azok a hátuk közepére se kívánnak.A fölvételiztetőim egy kövér hölgy és egy idősödő férfi voltak,mézesmázosak,de szemetek.Egy borzalmas nyakatekert pszicho-tesztet akartak kitöltetni velem,miközben szörnyű hangulatot teremtettek.Udvariasan megköszöntem a belém feccölt bizalmat,és távoztam.

A második egy trendi kifejezéssel élve fast fashion ruhaüzlet volt az egyik bevásárlóközpontban.Segédeladói pozíció,részmunkaidőben.Életemben eddig csak egyszer jártam ebben a fajta üzletláncban eddig,nem szeretem,mert az egyik legdrágább fast fashion lánc.Rajtam kívül még egy 18-19 éves lányt teszteltek.A lány,akiről egyébként mindent meg lehetett tudni,csak azt nem,hogy hogy hívják,láthatóan nagy hatást gyakorolt a két felvételiztető harmincas nőre,hosszú perceken át fecsegett nekik a legújabb trendekről(amikről én egy kukkot sem tudnék mondani),és többször is megemlítette,hogy stylistnek akar tanulni.Egyébként az a fajta vidéki lány volt(Miskolcról jött tavaly szeptemberben),aki úgy sétál a Váci utcai fashion streeten,ahogyan a bennszülött pestiek soha,mivel a bennszülöttek messzire elkerülik azt a helyet,mondván,hogy az a turistáknak való.Én nem voltam rájuk ily hatással,ráadásul sikerült föltennem egy elég ciki kérdést.Amúgy az üzlet mint munkahely nem nyerte el a tetszésemet.Még a játékboltnál is tovább bent kellene maradni és jóval nagyobbnak is tűnt a szigor,ráadásul full munkaruha van,mint egy vegyigyárban vagy egy atomreaktorban.Zakó,póló,nadrág.Mindez ronda,ócska,fénylő,műszálas anyagból és milyen már pólót zakóhoz fölvenni?De ami a legrosszabb volt,az a zene.Egyszerűen kibírhatatlan saját zenéjük van,megőrülnék,ha egész nap,heti 4-5 nap azt kellene hallgatnom.És még jó hangos is az a muzsika,mint valami diszkóban.És még valami:ezen a munkahelyen dolgozva kb. éjfélre keveredtem volna haza,nem pedig éjfélkor kerültem volna ágyba,mint a játékboltnál.És ez nem mindegy.

A harmadik egy múzeumi állás,anya találta nekem(vagyis küldték neki hírlevélben).Még ez tűnne a legjobban,csak reggel 9 és délután 5 között van munka,a hétfő mindig szabad,plusz van még egy hétköznapi szabadnap,és minden hónapban egy szabad hétvége.Szépséghibája,hogy sokat kell érte bumlizni,napi 4 óra hosszát,és nagy valószínűséggel képtelen lennék mellette tanfolyamra járni,ráadásul csak szezonmunka,ami 7 hónapig tart.

Most áll a bál,mert már értesítettek arról,hogy fölvettek ide,miközben anyám már megint más sorsot szán nekem.Intenzív angol nyelvtanfolyamra és a föntebb említett tanfolyamra kellene járnom,ezek mellett viszont nem tudnék semmilyen munkát se vállalni megint egy újabb évig.A bajt tovább tetézi,hogy képzetlen munkaerőnek számítok,tehát égető szükségem lenne arra a tanfolyamra.A nyelvtanfolyam valami ingyenes állami képzés,amivel kapcsolatban anya azzal vigasztal,hogy havi 60 000 Ft fizetéspótlékot ad,mivel ugye szuperintenzív,minden hétköznap van.

Mondjuk a szuperintenzív angol tanfolyam lemegy 3-4 hónap alatt,valamikor a nyáron érne véget,a másik tanfolyam májustól decemberig tartana.

Nyaralni mondjuk egyik mellől se tudnék elmenni,a múzeum nem azért venne föl arra a pár hónapra,hogy a felét elnyaraljam.

Az a baj,hogy most már elegem van abból,hogy én sose keresek pénzt,de úgy tűnik,hogyha anya verziója teljesül,akkor még egy évet otthon kell maradnom.Na jó,még egy negyed évet.Az elég kevés,az OKJ-s tanfolyamtól már tudnék dolgozni.

Most legyek okos,hogy ne a lehető legrosszabb lehetőséget válasszam.