Engem is elér a végzet

Alig hűlt ki Péklegény helye a szívemben(kicsit azért még most is szeretem őt,de már csak amolyan fájdalmasan),fölmentem felejteni egy nemzetközi levelezőpartneres oldalra.Van ott egy réges-régi regisztrációm még 5 évvel ezelőttről.Úgy gondoltam,jó lesz,ha érik új ingerek az agyamat.(Most beteg vagyok szóval társaságba nem igazán tudok menni.)

Nem igazán akartam külföldit.Az angolom meglehetősen gyöngélkedik.Magyarországi regisztrációjúakat kerestem.Találtam is egy 25 éves budapestit.Gyönyörű hullámos sötétbarna haj és szemek.Mérnöknek tanul.Jajjistenem már megint egy mérnök.De mindegy.Úgyse lesz ebből semmi.

Válaszolt.Kiderült,hogy google fordítóval fordította le a levelemet.Micsoda hős hogy méltatott ennyire.Mert bizony én magyarul írtam neki.Kiderült hogy...török származású.

Egy török!Erre lehet azt mondani,hogy már csak ez hiányzott.

Sok arab írt nekem már ezen az oldalon.De én ennyire egzotikus férfit sose akartam.Igazából nekem egy prosztó magyar is jó lenne,fölösleges,hogy fekete bőrű,kék szemű,szőke hajú svéd-nigériai keverék legyen.Afrikai meg arab hercegekre se pályáztam.Zumba hercege...ahogyan a nővéremmel emlegettük mikor mentünk a híresen sokat szidott egyetem diplomaosztó bulijára.

Arról persze rengeteget hallottam,hogy Bongó,Mohamed meg Szulejmán idejönnek,és lecsapnak a magányos,érzelmileg elhanyagolt fehér nőkre.Mert hát a nyugati világ a parlagon heverő nők világa.Ennyi pártalan nő még sose volt errefelé,maximum nagy háborúk után.És ezek a nők nem mind rondák meg kövérek.Én se vagyok az.

Csak van valami az európai férfiakkal.

Ez elég nehezen megfogható dolog hogy pontosan mi is a baj.Tény,hogy elég furmányosan választanak maguknak párt.Kiválogatják maguknak a különösen gyönyörű nőket.Vannak is férfiak,akik könnyen megkapják őket mert megvannak hozzá az adottságaik(pénz,hatalom,izom,jóképű arc).De ilyen nőből kevés van.Csak a nőtársadalom 1-2 százaléka számít különösen szépnek.Esetleg 3-5 százaléka.Jó,ezek a különösen kivételesek párba állnak.

És ne feledkezzünk meg az irracionális elvárásokról sem,mi szerint a nő legyen:

-gyönyörű

-fiatal

-szexis

-keressen sok pénzt

-szexuális tudományokban kiemelkedően jártas legyen

-legyen magas beosztásban,legyen karrierje

Ilyen nő sajnos nincs.Vagy az egyik,vagy a másik dolog hiányzik.Ugyanez vonatkozik az álompasi-kívánságlistára is.A nő vagy szexis,de nincs karrierje.Vagy fiatal,de csúnya.Csúnya,de van karrierje és pénze.Vagy lehet hogy gyönyörű,csinos,pénze és karrierje is van de viszont alulteljesít az ágyban.

Ezzel szemben némelyik fekete afrikainak az is elég,ha a nő szőke és telt idomú.

Aztán maradnak az átlagosan szép,az abszolút átlagos és a csúnya nők.Ők senkinek se kellenek.Mert a hozzájuk hasonló férfiak is ugyanazokat a csodálatos Barbie babákat akarják mint az alfahímek.És ha ez nem jön össze,akkor visszavonulnak duzzogni a szobájukba gyűlölni a nőket.Persze ebben az is benne van,hogy a hozzájuk hasonló nők is a különlegesen szép hercegről álmodoznak.

Aztán telnek az évek,és a nők azért mégis észbe kapnak,mert az ő szavatosságuk hamarabb lejár.És ekkor lépnek képbe az ún. egzotikus hátterű férfiak.Indiaiak,arabok,törökök,afrikai feketék,brazilok,stb.Ők aztán elviszik ezeket a nőket.Lehet szidni ezeket a nőket,hogy ilyenek meg olyanok,de ha Balázs,Jürgen vagy Chris 8 évnyi együttélés után se veszi el feleségül és vállal vele gyereket vagy ha legalább ugyanennyi ideje vár,keres hiábavalóan egy partnert,akkor lelépnek egy egzotikummal.Mert ezek a férfiak még bejárják a férfilét azon stációit,amit a bennszülött európaiak már nem.Megnősülnek,gyerekük születik,fölnevelik a gyereket,eltartják az asszonyt.És egy átlagos nőnek mi kell?Férj meg gyerek,főleg egy bizonyos életkor után.

Természetesen sok horror sztorit is ismerünk.Mint az afrikai szeretők,ahol a maszáj oroszlánvadász álompasi alulteljesített a kunyhóban és a fehér svájci nő kielégítetlen maradt.Vagy a Lányom nélkül soha,amivel előszeretettel borzolták a kedélyeket a '90-es években a tévében.De az én családom is ismert olyan családot,akiknek a lányát odatrancsírozta a garázs falához autóval az arab férje.Ez falunkbeli nő volt,úgymond mindenki ismerte.Vagy volt a jelenlegi lakhelyünkön egy magyar-arab házaspár(már elváltak) ahol az egyiptomi férj rendszeresen verte a feleségét.A szomszédok is hallották.Az is igaz,hogy a média örökké a tragikus híreket kapja föl és mantrázza hascsikarásig.Meghalt,fölrobbant,meggyilkolták,öngyilkos lett,balesetet szenvedett,karambolozott,széttépték,kigyulladt,romba dőlt,megsemmisült,elpusztult,leégett,csődbe ment,megbetegedett,elrabolták,ellopták,megmérgezték,megcsonkították,elgázolták...de végül született egy kisszurikáta az állatkertben!

Én csak azon fogom a fejemet,hogy Istenem,ez tragikomikus,ha a végén kikötök egy török mellett.Ráadásul úgy,hogy a Péklegény szinte minden szempontból jó lett volna:méret,életkor,érdeklődési kör...

Arról nem is beszélve,hogy a nővérem most egy Kanadában élő brazil férfival őrjíti meg anyánkat.

Erről a törökről nem sok személyes infót tudok.Csak az utónevét,azt,hogy a családi bázis Isztambulban van meg hogy a műszaki egyetemen tanul és a Corvin mozi mögött lakik meg van egy 17 éves öccse.Kétszer randiztam ott egy kávézóban ugyanannál az asztalnál Határozatlan Józsival és akkor láttam,hogy szinte csak erasmusos külföldi,elsősorban arab,török,kelet,délkelet ázsiai diákokkal van tele.Meg tavaly augusztusban érkezett,még 1,5 évig marad.Magyarul nem tud.

Á,semmi se lesz ebből mert rögtön lebukok ha akar majd egy személyes találkozást és kiderül hogy úgy tudok csak beszélni angolul mint Kossuth Lajos.Kivéve,ha belém bolondul és én leszek az ő élete nagy szerelme.Ő mindenképpen jól járna,ha itt maradhatna házasodás útján,mert hát ez már az EU és ha elnyerné az állampolgárságot,akkor már össze-vissza csatangolhatna benne.

És igen,akar találkozni.Már a legelején akart.Igaz én most beteg vagyok,de már javulok.Igaz az is,hogy pont most jelentkeztek be a legújabb tanfolyamomról,hogy indul.Vagyis már lement egy alkalom,de a múltkor a halasztás miatt annyit halandzsáztak össze-vissza,hogy eltévesztettem a hónapot,nem március,hanem február.Akkor már csak vasárnap láthat.

Fogalmam sincs,mit gondoljak erről.A magyar pasiknak mindig csak jobb híján voltam jó.Legtöbbször folyton egy másik lett a befutó.Már sokszor megégettem magam velük,már félek reménykedni.Ennek is csak addig leszek jó,míg meg nem lát személyesen.

Próbáltam bővíteni az ismereteimet Törökországról egy egy órás internetes gyorstalpalón.Olvastam,hogy a török férfival való kapcsolat gyorsan az esküvőn majd a szülészeten folytatódik.Meg olvashattam a szokásos rózsaszín lányregény klisékről meg a horror sztorikról.A családi élettel kapcsolatos nézeteik olyanok,mint amilyen itt is volt a dédszüleim idejében,jó 90-100 évvel ezelőtt.És ott nincs "csajos este"ahol a nők a sárga földig isszák magukat egy kocsmában.Ha valakinek ez hiányozna,az jobb,ha lemond a török férjről-írták.Fogalmam sincs,mi várna rám,ezek után se lettem sokkal okosabb.Egy lepellel leborítva sütögetném a baklavát egy konyhába zárva?Nem mintha annyira érdekelne a karrier meg az önmegvalósítás,ezek csak amolyan koloncok a nyakamon,igazából inkább taszít,mint vonz a mai európai női sors.Igazából semmi bajom nem lenne,ha lenne egy férjem,aki eltartana és szülném a gyerekeket.Otthon is ezt láttam.Természetesen ez veszélyes hazárdjáték manapság,mert a férj bármikor megunhat és otthagyhat.

Anya nem sokat bánkódott ezen.Pedig ő nagy rasszista.De csak amolyan fotelrasszista mint ahogyan ebből is látható.Legszívesebben már holnap férjhez adna hozzá pedig nem is ismerjük.Meg hívjam meg hozzánk.Igaz múlt héten még a Péklegényt akarta meghívni.Kérem,nem is ismerjük!Egyenlőre jó lesz vele találkozni egy forgalmas,nyílt helyen ahol más emberek is vannak.És persze azt rögtön le kell szögezni,hogy én nem vagyok olyan nő,mint a többi európai.Én nem fekszem le azonnal.

Azt se tudom,mi lenne.Még van 1,5 éve az iskolából.Lehet csak addig akarna ilyen alkalminak,aztán utána eltűnne valamerre a világban.Vagy itt akar maradni,azt jó lenne neki egy házasság az állampolgársághoz mert úgy könnyebben megkapná.Vagy tényleg komolyan gondolja.Vagy kivinne Isztambulba.Vagy egy teljesen másik városba,egy másik országba.

Nővéremnek itt van ez a Brian,pár hete szedte össze a világhálón.Vele nagyjából egy idős,elvált,van egy lánya meg egy fia.Nővéremnek tetszene a dolog,mert hát Kanadában még a buszmegálló is szebb mint itt a kórház.Brianék úgy néznek ki mint nálunk a cigányok és testvérem most mutogatott fotókat családi alkalmaikról.Mintha csak a Győzike show forgatásán készültek volna.Zebramintás fotel is van.Meg színes,csiribiri ruhák.Ráadásul Brian nagy katolikus,a testvérem meg nem,az unokaöcsém sincs megkeresztelve.Hogy fog ő ott templomba járni?

Anya kezd visszaszemtelenedni apa halála óta.Akkor egy kicsit megjuhászodott,de most kezdi elővenni a régi negatív spirituális mester énjét.Már megint szid,ríkat meg mar.Bejön a szobámba,forgatja a szemét mint egy tolvaj és csak azt nézi hogy mibe köthet bele hogy jól megszidhasson.Mert anyám még az élő fába is beleköt.

A végén még eléri,hogy az egyik lánya Kanadában,a másik Törökországban kér majd menekültjogot,ő meg majd itt sopánkodhat középen,hogy őt mindenki elhagyta.Ha ez megvalósul,akkor teljesen magára fog maradni.A testvérem nem hiszi el,hogy majd 63 év alatt nem sikerült egyetlen számára szimpatikus embert se találnia se a rokonai,se a munkahelyi kollégái,se senki között se.A tágabb családdal is összeveszett.Mert ő,véleményem szerint úgy képzelte el az életét,hogy ő,apa meg mi ketten gyerekek.Így kerek a világ és ez így is marad örökké.Ezen kívül senkire sincs szükségünk.Apa örökké keresi a sok pénzt és sose hal meg és mi sem növünk föl soha.Aztán apa távozott az élők sorából.A két lánya meg az unokája meg lehet hamarosan a világ túlsó felére megy lakni vadidegenek közé.Teljesen egyedül marad.Csak ő lesz meg a tévé.Még Ica néni,a munkatársa se lesz majd neki,ha nyugdíjba megy.De ő akarta így,bár szerintem ezt ő így nem futtatta végig.Hogy az az idillisztikus állapot örökké nem tartható fönt.Végül is,4 évig udvarolt neki apa és további 44 évig éltek házasságban.52 évig ismerték egymást.Szóval már hallom,hogy ő lesz a mártír,mert senki se fog neki adni egy pohár vizet.Majd küldök neki egy ibrik(török szó,hogy stílusos legyek) víz imodzsit Isztambulból.Tudom,gonosz vagyok,de a nővérem szerint még nem érem el a Mester szintet.Én szeretem anyát,csak fogalmam sincs,miért kell minket érzelmileg zsarolni,durván,ridegen bánni velünk.Pedig ritka engedelmes és jó gyerekei vagyunk,főleg én.

De már akar menni nyaralni Kanadába és Törökországba.Jajj,ha beszabadul a bazárba,megveteti magának a vejével az összes vadító színű,csillogós,eszméletlen mintájú slafrokot.Pedig ő állítása szerint nem szeret nyaralni mert őt a tévé mindenhová elviszi.

A tévé.Nézi ezt a 90 nap múlva esküvő című horrormeséket.Amikor egy szegény,nincstelen,általában színesbőrű ember egy sokadik világbeli országból próbál beházasodni egy gazdag országba,általában egy fehér bőrű emberhez.Nővérem esetében ez pont fordítva lenne,mert ő lenne a szegény fehér aki be akar házasodni a jómódú színesbőrűhöz.Ebben a műsorban a gazdag országbéli módos embereknek már csak egy egzotikus házastárs hiányzik a vélt boldogsághoz.Persze mindenki tudja,hogy kevés kivételtől eltekintve mire megy ki a játék.A brazil lányt választó harmincas amerikai fehér pasinak még tolmácsot is kellett fogadnia mert nem tudtak szót érteni egymással mert a 18-20 éves lány annyira nem tudott angolul.Vagy a fekete-fehér félvér amerikai férfi,akit átvert a mexikói álomnő és el se ment a találkozóra.A filippínó lány,aki végig zokogott,mert a pénzes amerikai férjjelöltje testvére folyamatosan fúrta kifelé a családból mert érezte rajta,hogy a lány nem őszinte.Meg a szintén amerikai,43 éves,két kamasz lányos nő,aki Amszerdammból importált magának egy 24 éves szőke germán istent aki a viselkedése(és életkora) alapján a fia lehetett volna.Ráadásul annak ritkán van jó vége,ha kamasz lányokra huszonéves pótapukát hoz rá az anya.De a legjobb a szőke,molett,ötvenes nő volt a 30 éves afrikai pasijával.A nő folyton ordított,hogy elege van a kulturális különbségekből meg a komfortzónája elhagyásából.

De miért pont én?Vagy lehet,hogy amire vágyok,az itthon nem megvalósítható?