Jajj,most végem

Holnap találkozok Szederrel,a török pasival.Természetesen nem ez az igazi neve.

Jajj,most lebukok.Kiderül,hogy olyan perfektül beszélem az angolt,mint Kossuth Lajos.(Kossuth a börtönben önszorgalomból tanult meg angolul,saját magát okítva.A nyelvtant állítólag tökéletesen elsajátította,de a kiejtése teljesen magyaros volt,így senki se értette meg,hogy mit beszél.)

Utoljára tavaly nyáron gyakoroltam egy idős hölgy ismerősömmel,de sajnos ő se volt "native speaker"bár több évig élt és dolgozott Ausztráliában.Bár az ausztrál angol állítólag eléggé másmilyen.2017 nyarán egyszer beszélgettem egy amerikai fiúval a HÉV-en a munkából hazafelé menet.Előtte a nyelviskolában beszéltem,de az már régen volt.Meg volt a finn fiú,akinek egy kukkot se értettem a beszédéből.Szóval nincs igazán rutinom.

A kiejtésem borzalmas.Sok szót elfelejtettem,főleg a bonyolultabbakat és a hétköznapi életben nem használtakat.

A fene se gondolta,hogy ez idáig fajul.Persze még mindig ki lehetne slisszolni.Már a telefonszámát is megadta.Én féltem megadni az enyémet.Telefonba rosszabbul beszélek,magyarul is sokkal zaklatottabb,idegesebb a beszédem mint élőben.

Visszatérve a finnre,az egy kész katasztrófa volt.Skypeolni akart.Megkapta.Csak az ő kedvéért csináltam egy skype regisztrációt(azóta se használtam).Ő beszélt,néha én is próbáltam,de az idő nagy részében csak ültünk és egykedvűen néztük egymást.És ott volt az a hosszantartó kínos csönd.Egyikünk se értette a másikat.Végül 2-3 ilyen alkalom után vége lett.Azóta rettegek a skypetól.Meg a telefontól.

Most rettegek,mintha nyelvvizsgára mennék.

Minek kellett ez nekem?

Remélem élőben kiábrándul belőlem és ha látja hogy még megszólalni se tudok akkor eltűnik az életemből.

Miért nem sikerült a Péklegénnyel?Úgy érzem magamat miatta mint Ádám és Éva mikor kiűzték őket a Paradicsomból.Ő minden szempontból jó volt és még az angolt is tudtam volna vele gyakorolni,mert jól tud angolul.Most meg kavicsos talajon,tövises bokrok között kell megtermelnem a paradicsomot.

Az meg még egy másik kérdés,hogy ő mennyire beszél akcentusosan,érthető-e amit mond.