Sandokan dal-kicsit másképp

Már jó ideje retro hangulatban vagyok.Fölelevenítettem egy régi kedves gyerekkori filmélményemet,a Sandokant.Nem,nem vagyok még azért annyira öreg,én annak idején a '90-es években az ismétlés ismétlésének az ismétlését láttam.De most nem erről szeretnék írni.A Sandokan egyébként egy olasz minisorozat valamikor a '70-es évek legvégéről ami egy képzeletbeli maláj kalózról szól akit a Budapesten nemrégiben tigrist örökbefogadó Kabir Bedi alakított,akinek egyben ez a leghíresebb szerepe is.

Hanem a Sandokan dalról.

Nem,nem a Neoton Família-féle dalról.

Ez a verzió a nép ajkán keletkezett,szájról-szájra terjedt,szövege változó,szerzője ismeretlen.A Neotonos változattal szemben ez a szöveg meglehetősen érdekes,említésre kerül benne egy másik ember hátsó felének nyelvvel való érintése,bélgáz utáni szaladgálás,hidrogénnel telített fej,annak érintésének tilalma és egy esetlegesen bekövetkező robbanás.

A dal(vigyázat,a Neotonéhoz képest otsmány szöveg):

Sandokaaaaaaan lóg a fááááááááán

Seggét nyalja Brooke kapitány

Sandokaaaaaaaaaaan,Sandokaaaaaaaaaaaan

Szaladgál a fing után

Sandokannak nagy feje

Hidrogénnel van tele

Hozzányúlni nem szabad

Minden percben robbanhat

Sandokaaaaaaaaaaaan,Sandokaaaaaaaaaaaan

Szaladgál a fing után

Ilyen szörnyűségekről a Neoton nem énekelhetett,ez egyértelmű népköltés,vagyis inkább átköltése a Neotonos változatnak.Tudok még egy olyan sorról is,amiben egy szürke Trabant lóg a fán,de ezzel kapcsolatban bizonytalan vagyok hogy ez eredeti népköltés-e vagy egy ismert szerző által írt,mára már elfeledett paródia elszabadult sora.Emlékezzünk rá,hogy volt,amikor műdalokból váltak népdalok nagy népszerűségük okán mint Petőfi Megy a juhász a szamáron-ja.De szntén sok, eredetileg műdal virágének vált népdallá amiknek eredetileg volt szerzője,de ennek neve egy idő után elkopott(vagy titokban akarta tartani).

Van az Irigy Hónaljmirigynek egy paródiadala a Sandokanról,elég gyönge alkotás,párhuzamokat nem mutat a fönti népköltészeti remekművel.

Sajnos semmit se találtam ezzel kapcsolatban a neten.Bizonyára az öregeket kellene kifaggatni,mint ahogyan azt a régi népdalkutatók tették mert félő hogy sírba viszik a tudományukat.Mert hát az elmúlt évtizedekben is keletkeznek/keletkeznek népdalok,népi csúfolódók(bár lehet a Sandokan dal inkább ez).Csak egy sort meg ezt a Trabantosat találtam,meg azt,hogy anno minden iskolának,településnek,kerületnek megvolt a maga verziója(lásd változó szöveg a szájról-szájra terjesztés pontatlansága miatt).

Az első 2 sor internetes gyűjtés,a többit a családi emlékezet őrizte meg,anya tanította nekem(idősebbek szerepe a hagyományok és a kultúra átörökítésében).