Általánosságok

A csúnya fiúval végül is az lett,hogy augusztus 20 után már nem írtam neki többet.Búcsúlevelet se,mert az csak fölöslegesen fölkorbácsolja a kedélyeket.

Azóta találtam egy másikat.A 4-5 megpályázott fazonból ő volt az egyetlen,aki visszaírt.Mondjuk azt gondoltam,hogy az az 1-2 trendi gyerek meg a bozótharcos sose fog válaszolni.Vele már kétszer találkoztam,igazából már az ünnepkor találkozni akart velem.Gyorsan alakulnak a dolgok(nem úgy).Nagyon lelkes,és szinte minden nap látni akarna,ha nekem nem lennének egyéb elfoglaltságaim.Végül is jó vele együtt lenni,csak szokatlan,mivel 3 éve vagyok egyedül.

Igazából az érzelmi kielégítettségem rendben volt,tudtam kibe szerelmes lenni,csak hát...valami hiányzott.Sajnos öregszem,pár év,és 30 leszek,utána meg egyre nehezebb elhelyezkedni.Ahhoz meg,hogy esetleg feleségül vegyenek és legyen gyerek,legalább 4 év együttlét kell.Vagy ki tudja.Manapság minden összezavarodott.Régen úgy 1 év volt az udvarlás,utána már házasodtak is.Ma meg mi van?Anya halálosan megfenyegette a nővéremet,hogy csak 4 év után mehet férjhez,mert különben...Nagy valószínűséggel velem is eljátszaná ugyanezt,nincs házasság fél év,1 év,de még 2 év után se. Eddie 2 év járás után nősült,de ott elvileg már kamaszkoruk óta ismerték egymást,igaz sose alkottak 2012 előtt hivatalosan párt.

Esküvőről,gyerekvállalásról még sose kérdeztem őt,ahhoz még túl friss az ismeretség.Elvileg akar gyereket a társkeresős adatlapja alapján,de hát ott 100 emberből 98 akar,csak hát a valóság már mást mutat.Már elmúlt 30,de tudom,most a 40 az új 30 és 40-től kezdenek családot alapítani.Ez még talán működik a férfiaknál,ők 60 évesen is tudnak ilyet csinálni,de egy nő 40 fölött...annak akkor már mindenórás a szavatossága.OK,ő 4 év múlva lesz 35,én meg még "csak" 30,a társadalmi nyomás szerint ez pont ideális lenne.

Az anyagi dolgairól sose faggattam,végre volt egy személy,aki nem az anyagiakkal jött elő.Mert a többség azt akarta volna,hogy keressek legalább annyit,mint ő,és segítsek neki szponzoráni a szülőmentes komoly felnőtt életét az albiban. Rendben,de ha annyira szegény,hogy alig tudja fönntartani az albérletben a felnőtt életét,akkor miért nem húz vissza az anyjához?Aha,ott nincs szex.Mert ezeknek a jampecoknak az kellett volna,hogy fizessem ki az albijuk és egyéb költségeik felét,plusz ingyen szex.Ha anyagi terheket akar oszlatni,akkor miért nem lakótársat keres?

Én sem vagyok egy mákvirág,nincs munkám.Valaki írta,hogy munkanélküliként csak munkanélküliekkel ismerkedhetek.Röhej.Munka az lenne,de az én végzettségemmel csak takarítónőnek és betanított munkásnak tudnék elmenni,szalag mellé,3 műszakban,talpon állva,éhbérért.A kicsivel jobb állásokhoz legalább angol nyelvtudás és word/excel tudás kell,legalábbis a hirdetések szerint.Angol van,a többit még most kellene kitanulnom,ha már olyan gagyi iskolákban jártam,ahol ilyenekről nem,vagy csak átabotában esett szó.Bevallom őszintén,semmilyen különleges képességem nincs.Valaki mondta,hogy azzal a büfészakos diplomámmal,amim van,simán elmehetnék egy multihoz semmit tenni 300 000-ért.Rendben,de ki fog ahhoz a multihoz beajánlani?Mert anélkül nem megy.

A másik problémám,hogy félek attól,hogy én is idős szülő leszek,ősz fejjel,görbe bottal és fájó derékkal.Márpedig nőként egyszerre dolgozni és szülni lehetetlen.Vagy az egyik,vagy a másik.Vagy,pár hónapnyi munkaviszony után évekre kiesnék a munkából,ami az én esetemben egyenlő lenne a világ végével.A több éves szülési szabadság után megjelennék:40 éves vagyok,és még egy napot sem dolgoztam...

Származásomnál fogva különleges,élethossziglani segélyekre se vagyok jogosult.

Azt mondják,menjek el egy fotós tanfolyamra is.És ha az is olyan lesz,mint a műkörmös?Tanítani nem tanítanak semmit,de a nagy pénzt viszont fölmarkolják?Ki és miből fog nekem drága,komoly gépet venni?(Egy csomó spórolt pénzem elúszott a körmös tanfolyam miatt.)Az meg a másik,hogy kapcsolatok nélkül itt se lehet érvényesülni.Ha nincsenek kapcsolataim,készíthetek én akármilyen jó,művészi,aktuális,formabontó meg ki tudja milyen képeket,nem fogok érni velük semmit.Rakjam föl őket a netre?A kutya sem találja meg őket,maximum majd a HR-es egy speciális kémprogrammal.Évek óta fönt vagyok a rajzaimmal,fotóimmal a neten,tudom miről írok.

Visszatérve rá,egyvalamitől nagyon félek:mi lesz,ha össze akar költözni?Ő az anyjával él,egy Budapest melletti kisvárosban,családi házban.A ház kondíciói ismeretlenek számomra.Félek egy idegen,idősödő asszonnyal összebútorozni.Ha le lehet szeparálni a ház egy részét,akkor jó,de ha csak arról van szó,hogy miénk a gyerekszoba,a fürdő,konyha,vécé közös,akkor az már kevésbé fényes.Igaz is,örüljünk annak,hogy van lyuk rajtunk és hogy meghúzhatjuk magunkat a szüleinknél.Anyám már nagylelkűen fölajánlotta,hogyha a nővérem elköltözik az új pasijához,akkor mi nyugodtan mehetünk abba a lakásba szülőmentes életet élni.Ez igazán nagylelkű ajánlat.Csak az a lakás...rossz beosztású.Az csak 2 embernek jó,akik nagyon szeretik egymást.Ha családot akarnék,mégha csak egyetlen gyereket is,az már szűk 3 embernek meg a holmijának.A másik,hogy nem szeretném őt elrángatni az autói meg a régiség kollekciója mellől.Márpedig azoknak abban a pici,garázst,raktárt nélkülöző lakásban nincs helyük.A másik meg a bútorok.Ő gondolom hozná az ő speciális öreg bútorait,amiket anyám nem engedne be az ő kulturált,tiszta és rendezett,modern lakásába.Ráadásul ahhoz ki kellene dobni a "nagyi antik bútorait"(ahogyan a nővérem nevezi anyánk és apánk 40 éves,szoci szalongarnitúráját),azt meg a nagyi,vagyis anyám nem engedné.Hogyisne,az ő szép,modern bútorait(amikről a nővéremék lemarták a faerezet fóliát a matricáikkal)!Amúgy anyámnak elég fura elgondolása van arról,hogy mi a szép,modern bútor.Körülbelül a '70-es évek,jellegzetes fossárga,fosbarna,farostlemezből készült,faanyag-imitáló fóliával bevont,néha fényesre lakkozott bútorait érti alatta.Igazából nincs sok bútor ott,csak ez a fafóliás,kakabarna szoci szalongarnitúra,egy naturista nyersfa franciaaágy,egy szintén naturista gyerekágy,pár fehér,kora '90-es évekbeli lányszoba-szekrény,valami asztal,az exsógorom összetákolt computer-kulija meg a konyhabútor.Meg egy kicsit tönkrevert főnöki műbőr forgószék.Ebből a felét lehet,hogy el is vinné a nővérem,főleg a nyersfa-kollekciót,ami anyámnak úgyis a bögyében van(ronda,és rontja a kádárista szalongarnitúra megjelenését).

Anya kevesebb mint 3 év múlva eléri az áhított nyugdíjkorhatárt(még nem akarja elhinni,hogy ő azon utolsó generáció tagja,aki még biztos megkapja a nyugdíját).Akkor majd elköltözünk egy nagy,kétgenerációs házba.Juhé!Majd lehet jókat veszekedni,hogy barátom/vőlegényem/férjem ne vigyen be egyetlen régi bútordarabot se bevinni anyám szép,új,modern házába.Majd ő vesz nekünk szép,új,modern kocka bútort a Möbelfixben vagy a Teszkóban. Az öreg autóival(nem akarom anyám kifejezéseit használni)pedig ne álljon a szép,új,modern ház elé.Juj.Bár inkább ezen vitázzunk,mint azon,hogy nincs hol lakni.