Az Ébredő Erő

Több mint egy évvel a bemutató után megnéztem a Star Wars 7.részét.A mellékelt illusztráción a történet számomra legmegkapóbb eleme látható.

Én is tapasztaltam azt a sose látott őrületet,ami 2015 év végén ennek a filmnek a bemutatóját övezte.Abban az évben nem is volt Karácsony,csak Star Wars.Star Wars volt mindenütt,egyszerűen nem akadt olyan üzlettípus,ami ne vett volna részt a termék promóciójában.Star Warsos bögre,póló,táska,zokni,akciófigura,Legó,plüss,takaró,ágyneműhuzat,párna,étkészlet,törülköző,óra,asztalterítő,partykellék,képeslap,sőt,akiknek ez nem volt elég,az válogathatott a Star Warsos kozmetikumok,vegyiáruk és élelmiszerek között is.A kenőmájas,amibe rohamosztagosokat daráltak,de láttam Kylo Ren által termelt narancsot,Csubakka tejét,de szegény protokolldroid se kerülhette el a végzetét,őbelőle valami pipifasírt lett.De a legjobb a papírzsebkendő,mert ennek segítségével kicsinyes bosszút állhatsz a lázadókon/ellenállás tagjain.

Szó ami szó,egy egész háztartást föl lehetett akkoriban szerelni Star Wars stílusban.

Reggel jókedvűen ébredsz a droidos pizsamádban az Első Rend tagjaival díszített ágyneműd melegében,miközben Kylo Renes órád ébreszt.Kimész a fürdőszobába,ahol Phasmás samponnal szépen megmosod a hajadat,letusolsz a Kylo Renes tusfürdővel és befújod magad Darth Vader illatával.Mosd meg a fogadat a Leia hercegnős fogkrémmel.Utána reggelizz meg a Csubakkás étkészletedből,egyél rohamosztagos kukoricapelyhet Csubakkás tejjel,esetleg szórj rá általános SW konzerv csemegekukoricát,ha nem elég friss.Végezetül fújd ki az orrod a Yoda mesteres zsepibe.Készen vagy,már csak a Jar Jar-os szép ruhádat kell fölvenned...vagy azt inkább még sem.

Jó,most elég volt a humorból.

A film hozta egy tisztességes kalandfilm szintjét.Nekem sokkal jobban tetszett,mint az Unalmas állatok és megfigyelésük.Én úgy néztem meg,hogy előtte csak a cuki Anakinos trilógiát láttam,amikor az még új volt.De mindegy,végül is valahol el/újra kell kezdeni.

A cselekményre már sajnos alig emlékszek,nem tett jót,hogy közvetlenül utána meg kellett néznem a legújabb Jurassic Parkot is.

A szereplők mind szerethetők,kivéve...Reyt,a guberáló lányt a Jakkuról.Rey egy igazi,idegesítő übertrendi femipicsa karakter,aki habár képzetlen és most jött le a falvédőről,természetesen le tudja győzni és meg tudja alázni ellenfelét,aki nem lehet más,mint egy fehér férfi.Rey emellett még ostoba is.Majd megszakadt a szívem,mikor Kylo Ren a végső összecsapásban felajánlotta,hogy legyen a tanítványa,erre ez a buta lány visszautasította.Ki tudna egy ilyen lehetőséget visszautasítani?Szegény Kylo...

Igen,Kylo Ren.Az elmúlt egy évben csak a sisakos verziójával találkoztam minden boltban és egyéb helyen,különösebben nem fogott meg.Láttam róla elvétve egy-két fanartot is egy másik blogolós oldalon is,de nem volt rám hatással egészen pár héttel ezelőttig,amikor is álmodtam vele.Kylo Ren egyszerűen olyan aranyos sisak nélkül,hogy az valami borzalom.Azok a samponreklámba illő dús,ébenfekete loknik és azok a hatalmas,csillogó barna őzikeszemek...és az a kedves hang és édes babapofi...Nem csoda,ha mindig azt a hangtorzítós sisakot viseli,mert különben oda lenne a tekintélye.Én Rey helyében elvesztem volna,mikor megláttam volna azokat a gyönyörű csokoládébarna szemeket és azt a hajat...Ahhhh...Pedig én sose hittem volna,hogy vonzónak fogok tartani egy barna szemű férfit.Azonnal csatlakoztam volna az Első Rendhez,és lettem volna Kylo Ren kis tanítványa.Kit érdekel az ellenállás és az ott való femipicsáskodás,ha az Első Rendnél Kylo Ren van?

Persze mondhatjuk,hogy Rey okos,és nem a petefészkével gondolkozik,mint én.Reyel az is a probléma,hogy számomra lehetetlen vele azonosulni,mint fiatal női karakterrel,hiszen teljesen másképp cselekszik,mint ahogyan én tettem volna.Engem Kylo már az első pillanattól kezdve az ujja köré tudott volna csavarni,azt tenni velem,amit csak akar.Harc és dacoskodás helyett én alkalmazkodással és a férfi kényének-kedvének keresésével próbáltam volna a lehető legjobban kijönni a szituációból.Lehet,Kylonak a végén az agyára is mentem volna a "princess in distress" figurával.

Tőlünk nyugatabbra a film nyomán kitört a Reylo-láz,ami,úgy tűnik,hazánkat nem érte el.A Reylózás lényege,hogy a fandomokban megszokott shippelés(mindenki összehozása mindenkivel)alapján Kylot és Reyt szerelmespárként állítják be.Tény,hogy érezhető néminemű kémia Kylo részéről a lány felé,de ez nagyon minimális és csak apró gesztusok szintjén jelenik meg,amit a felületes filmnéző észre se vesz.

Jó,oké,Kylókának van egy kis vaj a füle mögött,többek között a setét oldalon áll,kinyírta Luke Skywalker jedi akadémiáját és megölte tulajdon apját,Han Solót.Ó,nem probléma,csak rossz napja volt...mondaná a Stockholm-szindrómás Belle.Belle-nek persze meg sem fordul a fejében,hogy a cuki szörnyeteg egyszer vele is megteszi ezt,vagy valami hasonlót.Az anti-Reylók visítják is,hogy ez,a jelen pillanatban csak a rajongók fejében létező szerelem bántalmazó.Én is láttam,hogy hogy úgy vágta oda a fához Reyt,mint egy rongybabát,de kérem,Rey talán még nála is agresszívabb volt a végén.Kylo össze lett kaszabolva Rey által,míg Rey szinte sértetlenül került ki a párviadalból.Egyértelműen Rey volt az aktívabb bántalmazó fél.És amit kapott,azt is nagyrészt azért,mert kiprovokálta.Kylo még meg is erőszakolhatta volna,mikor kómában feküdt,de mégse tette.Kylo békejobbot próbált nyújtani,de Rey elutasította,és tovább kekeckedett.Szóval,ki itt a bántalmazó?

Persze,most már minden filmbe kötelező azt beletenni,hogy a nő az okos,a szuper,az erős,a tévedhetetlen,aki legyőzi a férfiakat(fizikálisan is)de közben mindig ő az áldozat,és az őt "bántó" fehér férfi meg a gonosz.

Lehet ez a jövő,de ha ez,akkor engem hagyjanak vele békén.

Mindent összevetve technikailag jó film és élvezhetően lett megcsinálva,csak sajnos ez a feminista propaganda végül tönkreteszi az egészet.Egy helyen olvastam,hogy két femipicsa picsogott azon,hogy az antifeminizmus miatt olyan sok film élvezhetetlen a számukra.Kérem,számomra meg a feminizmus miatt válnak egyre inkább nézhetetlenné a filmek.

Ó igen,számomra azzal tették volna a lehető legjobbá,ha valami Szürke 50 árnyalata-féle förmedvény lenne,uralkodó férfival és alávetett nővel.Sose láttam azt a filmet,de lehet,hogy kedvelném.Egyszer úgyis kijött egy teszten,hogy a Disney hercegnők közül Belle-re hasonlítok.

Kyloban pont az a jó,hogy rossz.A jó fiúk(Poe,Finn)unalmasak.

A feminizmussal is az a baj,hogy amíg a 19.század végén csak egy pár hibbant nőszemély hepje volt,addig nem volt probléma.De végül a 20.században mindenkire rákényszerítették a feminista életmódot(menj dolgozni,építs karriert,valósítsd meg magad,nyugdíj csak saját jogon) és ezt még valahogy eltűrte az ember,mert nem volt más választása,de ez a 3.hullámos feminizmus,és az azt éltető propaganda már gusztustalan.Viszont az antifeminizmusnak is megvan a maga diszkrét bája,annak is a legszélsőségesebb verziójának,ami kimondja,hogy minden nő hülye és gonosz.Sokat olvastam mindkét fél álláspontjáról,és végül is arra jutottam,hogy hagyjonak engem békén.

Visszatérve Han Solo halálára,az tényleg egy elég elhibázott ötlet volt,főleg úgy,hogy most már meghalt a másik nagy öreget alakító Carrie Fisher,de persze ezt akkor még nem tudhatták.Azért még vissza lehetne hozni úgy,mint Bobby Ewinget a Dallasban.Ó,nem halt meg,csak valakinek a rémálma/gondolata volt az,hogy meghalt.Bobby haláláról sem gondolták azt a forgatókönyvírók,hogy akkora baj lesz belőle,és a rajongói tiltakozás hatására végül föltámasztották Bobbyt a hamvaiból.A halálát beállították valamelyik női szereplő rémálmának,és egy évad múltán már helyreállt a sorozat bioritmusa.

A következő részre még mindig majd' 1 évet kell várni.Mi lesz vajon Kyloval?

A Zsivány Egyest is elkezdtem nézni,csak...az baromi unalmas...Egyszerűen 10-15 percnyi nézés után én és az unokaöcsém Istenhozzádot mondtunk neki.Inkább csináltak volna helyette egy Reylo filmet Szürke 50 árnyalata stílusban...Vagy egy olyat,amiben Kylo együtt gonoszkodhatott volna a nagypapájával(természetesen úgy,hogy mindezt Kylo álmodná a filmben).